be quiet! Light Wings 140mm PWM Triple Pack, 140mm

€ 64,44
Specificaties 23,3dB bij maximaal 1.500rpm - Bekijk alle specificaties

be quiet! Light Wings 140mm PWM Triple Pack, 140mm Review

AesicTestpanel 10 december 2021, 131 views Testpanel

be quiet! Light Wings 140mm PWM Triple Pack, 140mm

Stil, mooi maar prijzig. Wat mag je verwachten?

Pluspunten

• Goede RGB
  • Uitstekende performance

Minpunten

Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Luchtverplaatsing (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 4
Geluid (min) Score: 5
Hallo medetweaker!

Ik ben zo basic als het maar kan zijn als het gaat om components,
ik kijk vaak niet naar alle kleine details.
Geeft je dat een indicatie voor de review? Ja, eigenlijk wel.

Wat betekent dit?
Ik ben niet s'werelds slimste mens en beschik ook echt niet over alle kennis, voor mij is een fan een fan.

Met dat gezegd te hebben kunnen we verdergaan!

De unboxing,

Zoals je van een pakketje kunt verwachten kun je het openmaken, duh!
Wat mag je verwachten van de verpakking?
Nou dit, een doos met alle specs. Deze specs staan hieronder ;)
3 doosjes met de fans en een doosje met de RGB hub.
Simpel toch? Jep! Maar het werkt.

Hierbij ook gelijk de specs op de doos!

Fan dimensions: 140 x 140 x 25
Input current (A): 0.32
Lighting: 5V ARGB Connector
Connector: 4-pin PWM
Lifespan / 25c (h): 60.000

In welke omstandigheden heb ik de fans nou eigenlijk gebruikt?
Ja, dit is een vreemde.
Dankzij de 5V ARGB connector kon deze niet in mijn eigen systeem dus heb ik een tweede systeem gepakt, die van een gezinslid.

Ze zaten dus niet in mijn eigen persoonlijke omgeving. Heeft dit effect op de review? Niet perse maar het is handig om te vermelden lijkt mij.

De kabels, wat gaan we daarmee doen. Het kan niet kabelloos maar het aantal kabels kon in mijn ogen wel minder. Bij mijn eigen NZXT Aer fans worden ze met elkaar gelinkt via In-Out kabels en dat hebben helaaas niet. Ze hebben allemaal een eigen kabel, jammer! Maar niet echt een dealbreaker.

Hoe zien ze eruit?
De RGB bedoel ik dan :)
Als in mijn ogen elke andere RGB fan, vergeleken met mijn NZXT Aer 2 fans zie ik eigenlijk niet eens zo'n verschil. Maak ik volledig gebruik van RGB? Nee want ik hou niet van die afleiding. Bij mij hebben ze volledig op paars gestaan en dat zag er prachtig uit.

Performance!
Ben ik de juiste persoon om dit te bepalen? Denk ik niet, zoals vele mensen weten zijn NZXT cases niet de beste voor airflow dus performance lijdt daar ongetwijfeld onder.
Wat kan ik wel zeggen? In een open case voel je de luchtverplaatsing heel erg dus dat zit echt wel snor. BeQuiet staat er niet voor niets om bekend en ook met deze kan je gerust zijn dat ze genoeg performance geven.

Geluid
Een van de belangrijkste denk ik, je wilt niet genoodzaakt met een koptelefoon zitten omdat het lijkt alsof je op schiphol aan het gamen bent! Dan zou je wel een laptop kopen.
Het geluidsniveau op 100% is volgens BeQuiet zelf 31db, hier ben ik het wel redelijk mee eens. Ik heb geen professionele apparatuur helaas maar wees gerust, ze zijn stil!

Features!
Yes! RGB! Voor veel mensen een favoriet deze tijd, persoonlijk niet die van mij maar ieder zijn ding.
Hierbij citeer ik de website van BeQuiet.

ARGB LEDs aan de voor en achterkant,
Tot 20 LEDs,
60.000 uur lifespan, uiteraard kan ik dit niet testen,
Advanced PWM functie, Pulse Width Modulation. Het kunnen instellen van de fanspeeds.
Silence-optimized blades

Al met al, genoeg features in mijn ogen.

Dus met dat alles gehad te hebben, zijn deze fans je geld waard?
In het kort, jazeker.

Je betaald zo'n 80 euro max voor een triple pack en daarmee krijg je heel wat.
Uitstekende performance en uitstekende looks. Wat wil je nog meer?
Let daarentegen wel op dat je een ARGB header hebt. Erg belangrijk.

Heb jij ook een be quiet! Light Wings 140mm PWM Triple Pack, 140mm?