be quiet! Light Wings 140mm PWM Triple Pack, 140mm

€ 64,44
Specificaties 23,3dB bij maximaal 1.500rpm - Bekijk alle specificaties

be quiet! Light Wings 140mm PWM Triple Pack, 140mm Review

AmarthXTestpanel 6 december 2021, laatste update op 7 december 2021, 90 views Testpanel

be quiet! Light Wings 140mm PWM Triple Pack, 140mm

Prima ventilatoren. Super stevig gebouwd met rubberen plaatjes bij de hoeken om trillingen te voorkomen. De ARGB levert natuurlijk wel veel kabeltjes op, maar met de meegeleverde hub (zo groot als een 2,5" SSD) is het allemaal gemakkelijk aan te sluiten.

Pluspunten

• Stevig
  • Rubberen pootjes
  • ARGB hub meegeleverd

Minpunten

• Aansluiting op Hub is wat gepriegel

Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Geluid (max) Score: 4
Geluid (min) Score: 4

Intro

Deze triple pack heeft 4 120mm fans in mijn case vervangen en mijn gehele pc is nu gemiddeld koeler en een heel stuk stiller. De ARGB werkt super goed en makkelijk dankzij de meegeleverde hub. Op de hub zitten 6 aansluitingen voor ARGB, dus het is gemakkelijk te gebruiken in combinatie met andere ARGB componenten.

Eerste indrukken

De ventilatoren zitten in een stevige verpakking. Elke ventilator in een eigen kartonnen schaaltje met de kabels netjes beschermd. Het is dus heel makkelijk om de ventilatoren, mocht je ze niet allemaal tegelijk gebruiken, even apart te bewaren zonder dat deze beschadigen. Verder zit er een doosje bijgeleverd met daarin de handleiding, een ARGB hub met 6 ARGB aansluitingen en schroeven (4x per ventilator, per 4 verpakt, plus 4 schroeven voor de hub)

De ventilatoren voelen erg stevig en hebben rubberen bevestingshoeken wat bij gebruik trillen zal voorkomen.

Inbouwen

Het inbouwen van de ventilatoren zal voor deze niet anders zijn dan andere (A)RGB ventilatoren. 1 kabeltje voor de voeding en PWM en 1 kabeltje voor de ARGB. Alle ARGB kabels kunnen geleid worden naar de hub om die vervolgens met een sata voedingskabel en een enkele kabel op de ARGB controller aan te sluiten. Het aansluiten van de ventilatoren op de hub is wat gepriegel, even goed kijken welke kant onder/boven is en de kabel goed recht in de hub drukken.

Geluid

Ik heb ze ter vervanging van 4x 120mm fans geplaatst in mijn PC die ik in mijn thuiskantoor de hele dag heb aan staan. De geluidsopbrengst van met ventilatoren in de pc is significant minder dan met de vorige, daar ben ik dan ook erg blij mee.

Koeling

Ook de koeling van mijn pc is er niet op achteruit gegaan, het tegenovergestelde zelfs. De pc blijft lekker koel. Zodra ik wat fanatieker aan het gamen ben (bijv. in VR), dan word de pc natuurlijk een stuk warmer. Maar ook hier zorgen de ventilatoren voor een goede koeling en mijn pc raakt niet overhit.

ARGB

De ARGB kleuren zien er goed uit. Ik heb deze via een mini ARGB controller aangestuurd omdat er op mijn moederbord geen ARGB header zit.

Ik ben erg tevreden over deze ventilatoren. Ze zien er mooi uit, zijn stil, van goede bouwkwaliteit en gemakkelijk aan te sluiten.

Heb jij ook een be quiet! Light Wings 140mm PWM Triple Pack, 140mm?