1 review

Eve Energy (Europe, 4th generation)

€ 36,89
Specificaties Elektriciteitsmeter (Multi prot.) + app - Bekijk alle specificaties

Eve Energy (Europe, 4th generation) Review

DJ-Jumbo 6 december 2021, 667 views Product gekocht

Eve Energy (Europe, 4th generation)

Prima product - gekocht om stroom verbruik te monitoren.

Pluspunten

• Software
  • Bouwformaat

Minpunten

Kwaliteit Score: 4
Voorheen een analoge stroomverbruik meter aangeschaft € 23, best wel een gedoe om in te stellen en uit te lezen. (type

Gebruik in combinatie met Apple Homekit, in een setup met Philips Hue.
Momenteel hebben we een hoger stroomverbruik dan een gemiddeld huishouden, inclusief buren waarmee vergelijk natuurlijk het meest eenvoudig is.

Om dit stroomverbruik op te sporen uiteindelijk op dit handige apparaat uitgekomen, deze lijkt erg veel op de stekker-plug van Hue (smart-plug), met de aanbieding gekocht voor € 25,- vergelijkbaar dus in prijs, uitgebreider in functionaliteit. Gezien deze ook compatible is met Home-kit, is deze na het opsporen van verbruik als "gewone" smart plug verder te gebruiken, dus geen éénmalige gebruik.

De plug is, plug and play (haha). Via de QR code direct te koppelen en opgenomen in het Home-kit, kamer aanwijzen en klaar voor initieel gebruik.

Voor de energie monitor software via de Appstore gedownload en ingesteld.
Even zoeken waar de prijs voor energie vandaan komt, let op werkt niet met dubbel tarief, dus de kosten zijn bij benadering. (settings - general - energy cost)
Dit geeft voor mij voldoende inzicht in wat het verbruik is. Minpunt is dat ik geen goede reset kan krijgen op de monitor, er is wel een reset point, maar de oude gegevens blijven zichtbaar. Omdat ik diverse apparaten wil monitoren is dit een minpunt, maar is software dus wellicht met een update eruit.

Al met al dik tevreden voor mijn doel, en herbruikbaar dus een prima investering!

Heb jij ook een Eve Energy (Europe, 4th generation)?