Specificaties Actie, Shooter-game voor de PlayStation 3 - Bekijk alle specificaties

Resistance 2, PlayStation 3 Review

Tripl3 D 17 september 2010, laatste update op 17 september 2010, 384 views

Resistance 2, PlayStation 3

Pluspunten

• Maar 2 wapens tegelijkertijd mogelijk
  • Online 8 spelers co-op
  • Besturing is prima
  • Behoorlijk verhaal
  • Gevarieerde wapens met wisselende mogelijkheden

Minpunten

• Vast patroon voor verslaan eindbazen
  • Klaar liggende 'zware' wapens
  • Tegenstanders houden meer afstand

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 5
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Gameplay: Voor een FPS heeft Resistance 2 (R2) een behoorlijk verhaal en gaat het verder waar Resistance Fall of Man (RFOM) ophoudt.
Gelukkig is Insomniac Games (IG) afgestapt van het 'weapon wheel' uit RFOM en kun je nog maar 2 wapens tegelijkertijd dragen, wat veel realistischer is.
Jammer is dat het verslaan van alle 'eindbazen' volgens een vast patroon moet, wat niet te doorbreken is. Daar was RFOM toch veel sterker in (voor zover daar over 'eindbazen' gesproken kon worden).
Ook jammer dat vaak de benodigde wapens precies klaar liggen waar je ze nodig hebt. Ik vond het dan ook een uitdaging om bewust een ander wapen te kiezen en deze vaak zwaardere wapens op een later tijdstip te gebruiken.
Vijanden zijn behoorlijk gevarieerd en sommigen zijn behoorlijk lastig te verslaan en zeker op een hogere moeilijkheidsgraad. Jammer dat sommige tegenstanders wat meer afstand houden en je niet meer frontaal aanvallen zoals in RFOM. Hierdoor zijn zeker de Hybrids vaak makkelijker te verslaan.
Het herstellen uit RFOM is terug, alleen nu herstel je helemaal als je lang genoeg niet geraakt wordt. Op hogere moeilijkheidsgraden kan echter een goed geplaatst schot van een tegenstander al fataal zijn (Ravagers bijvoorbeeld). Dus zorg voor dekking of activeer het schild van je Auger/Wraith als je die hebt.

Beeld: 720P. Erg jammer dat het nog geen 1080P was, maar de graphics zijn verder wel mooi en de omgeving is behoorlijk gedetailleerd. Wel een stuk 'vrolijker' gekleurd dan RFOM. Juist dat grauwe deed meer eer aan de tijd (50er jaren) waarin je speelt.

Geluid: Je hoort sommige vijanden (gelukkig) al aankomen, andere zijn juist weer geruisloos. Muziek is wel okč.

Besturing: Is beter dan RFOM. Het zit net iets logischer in elkaar (R1 schieten, R2 2e vuurstand). Precisie schoten zijn goed te doen, alleen loop je net als elk ander spel wel eens zijwaards tegen objecten aan tijdens het 'straffen', omdat je niet uit je ooghoeken kan kijken. Dat kan je wel eens de kop kosten, maar is onvermijdelijk.

Prestaties: Zijn prima. Laadt vrij snel en de gameplay is niet schokkerig.

Replaywaarde: De offline split screen campagne is vervangen door een co-op die tot 8 mensen tegelijkertijd is te spelen. Daar kun je aardig wat uurtjes in steken. Evenals de 'competitive' (maar dit trekt mij minder) die tot 60 mensen tegelijkertijd is te spelen. De campagne heb ik zelf 2 keer gespeeld op een verschillend niveau. Het hogere niveau dwingt je vaak tot andere oplossingen (meer wegduiken dan de frontale aanval), de opgedane kennis geeft je de mogelijkheid om het ook anders aan te pakken. Ik vond het ook leuk om het bewust anders aan te pakken of om een wapen 'op te sparen' die ik later bij een lastige situatie wilde gebruiken.

Kwaliteit & Stabiliteit: Weinig bugs, maar de balans is online wat scheef. Zeker in het competitieve gedeelte zijn bepaalde wapens gewoon te sterk. Maar dit is zo'n beetje het enige. Een heel enkele keer heb ik bij het verbinding maken van een online co-op missie een vage foutmelding gehad. Maar dat zal in minder dan 1% van de gevallen (honderden potjes) zijn geweest.

Prijs: Prima en nu zeker (zag hem voor 10 euro in de Pricewatch). Heb hem zelf voor 30 euro gekocht en dat is hij zeker waard. Als Resistance 3 uitkomt ga ik waarschijnlijk niet meer wachten totdat hij 'Platinum' is. Dus R2 heeft wat dat betreft een goede indruk gemaakt om de opvolger eerder te willen gaan kopen.

• Playstation 3 Slim 250GB

Heb jij ook een Resistance 2, PlayStation 3?

Reviews door de redactie

Sorry, maar je opmerking over dat het realistischer is dat je nog maar 2 wapens tegelijkertijd kunt dragen slaat als een tang op een varken.
Hoezo realisme? Het is een computer spel over een alien invasion, maarbij je maar in een hoekje hoeft zitten janken om health te regenereren. Iets wat de norm schijnt te zijn in shooters van tegenwoordig.

Wat juist bij spellen van Insomniac altijd zo geweldig was is de enorme hoeveelheden wapens.
Het dissen van de Weapon Wheel was voor mij toch wel een afknapper.

Verder goed spel hoor.
Slaat als een tang op een varken? Ben het eens met je argumentatie mbt realisme, maar ik geef hier een persoonlijke mening en ik vind dit prettiger/realistischer.

Er zijn spellen geweest (dat was een trend) waar je met zo'n beetje 20 verschillende wapens rond kunt lopen en ik vind dat te overdreven en niet realistisch (aliens en alternatieve tijdlijnen e.d. daargelaten). Ik ben blij als er spellen zijn die het aantal wapens beperken (desnoods 3 of 4) en ieder ander is vrij om anders te vinden.

Dus ik daag je uit om ook een complete review te schrijven met jouw PERSOONLIJKE mening!
Zijn er nog veel mensen die het spelen online aangezien ik het al 6 maanden ofzo niet heb aangeraakt
Er zijn er zat die het spelen. Er is sinds een paar maanden weer een nieuwe lichting mensen. Komt doordat er in de VS aanbiedingen lopen voor een PS3 inclusief game en Resistance2 is er daar 1 van. Ook schijnt hij daar erg goedkoop te zijn momenteel.

Anyway, veel spelers dus, maar wel veel newbies die veel fouten maken (co-op kan dan vervelend zijn). Wel handig als je dokter speelt en je hebt level 30 nog niet bereikt! :P
Maar er zwerven ook nog de nodige wel ervaren spelers rond om het leuk te houden!