be quiet! Light Wings 140mm PWM Triple Pack, 140mm

€ 64,44
Specificaties 23,3dB bij maximaal 1.500rpm - Bekijk alle specificaties

be quiet! Light Wings 140mm PWM Triple Pack, 140mm Review

maridudeTestpanel 30 november 2021, 1.105 views Testpanel

be quiet! Light Wings 140mm PWM Triple Pack, 140mm

Dit zijn mijn eerste RGB fans en ik ben er superblij mee. De fans zijn van hogekwaliteit en stil. Ik hoef geen zorgen te maken dat ik deze moet gaan vervangen wegens geluidsoverlast.

Pluspunten

• ARGB
  • Stille fans
  • De meegeleverde handleiding is erg duidelijk
  • Mooie verpakking
  • Meegeleverde ARGB Hub

Minpunten

• De rgb die in de hub gaat, is erg fragiel

Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Luchtverplaatsing (min) Score: 4
Geluid (max) Score: 3
Geluid (min) Score: 5

Dit is voor mij de eerste keer dat ik een gesponsorde review mag doen, maar ik zal je beloven dat ik zo unbiased mogelijk zal blijven voor deze review!
Be quiet! is een merk dat bekend staat om goede componenten met goede kwaliteit. Deze review zal gaan over hun nieuwe product, de Be quiet! Light Wings 140mm PWM

Verpakking en inhoud

Verpakking:
De verpakking van het product is mooi vormgegeven. Er is hier niet veel meer op aan te merken, dan dat de fans per stuk verpakt zijn in een kartonnen doosje, waardoor de kabels veilig opgeborgen zijn. Op de voorkant zien we de drie fans met de mooie RGB lichtjes.

Inhoud:
  • 3x 140mm fans
  • 1x ARGB hub + kabel
  • 3x 4 schroeven voor de fans
  • 1x 4 schroeven voor de controller
  • 1x dubbelzijdig tape voor het bevestigen van de controller

Installatie

De installatie was voor mij heel makkelijk, ook als een tweaker die pas voor de 3e keer fans bevestigt in een computerkast! De handleiding is erg to the point. Tijdens de installatie kwam ik erachter dat het moederbord niet over voldoende fan pins beschikt. Ik heb daarom een extra adapter gehaald, om in ieder geval twee van de drie fans erin te kunnen zetten. Aan de achterkant van mijn case past namelijk geen 140mm fan.

Voor de rest is het aansluiten aan de hub eenvoudig. Je plugt de kabels in de hub en de andere kabel stak ik in de RGB LED pin.

Uiterlijk en effecten

Het ontwerp van de fan is erg mooi. Ik vind het vooral fijn dat het frame zo stevig is, aangezien ik zelf nog best grof kan zijn met mijn spullen. De overloop van de kleuren zijn heel geleidelijk. Hier wat fotos!

Geluidsproductie en luchtstroom

De geluidsproductie van de fan is 23.3 dB bij een snelheid van 1500 RPM, de luchtstroom is dan 95,14 m³/uur (max 56 cfm). Op de hoeken zitten rubberen pads om trillingen in de kast te verminderen.

In de video draaien de fans op idle stand. Hoor je iets? Ja, een lichte zoem, maar het is zeker niet storend tijdens het werken. De fans zijn hoorbaar op hoge snelheid maar zeker niet storend.

De prijs voor een triple pack ligt op het moment van schrijven tussen de 65 en 80. Dit vind ik persoonlijk een zeer redelijke prijs. Vergeet niet dat je voor deze prijs 3 goede fans ontvangt + een hub!

Dit zijn mijn eerste RGB fans en ik ben er superblij mee. De fans zin van goede kwaliteit en stil. Ik hoef geen zorgen te maken dat ik deze moet gaan vervangen wegens geluidsoverlast. Het enige is de meegeleverde kabel voor de ARGB hub. Die is best fragiel en als je net wat harder trekt, merk je dat het rubberen omhulsel van de kabel loskomt. Gelukkig hoef ik daar niet altijd aan te zitten en gaat het vooral om de goede fans!

Heb jij ook een be quiet! Light Wings 140mm PWM Triple Pack, 140mm?

Ik zou volgende keer wel checken op fouten in je tekst voor dat je het plaatst, voor de rest vind ik het een beetje copy paste, zijn er temp verschillen met je vorige fans?
Ik heb geen verschillen gemeten, dus dat kan ik je helaas niet vertellen.