Philips Hue White and Color Ambiance Gradient Lightstrip 75"

€ 221,-
Specificaties 1x strip (ZigBee) - Bekijk alle specificaties

Philips Hue White and Color Ambiance Gradient Lightstrip 75" Review

Aesic 25 november 2021, 330 views Product gekocht

Philips Hue White and Color Ambiance Gradient Lightstrip 75"

De hue gradient strips zijn een fantastische toevoeging aan een beleving maar voor de prijs mag je wat beters verwachten. Lees de volledige review voor mijn beleving.

Pluspunten

• Dimzones
  • Fel
  • De hue app

Minpunten

• Clips kunnen beter
  • Niet individueel aanpasbar
  • Onwijs duur
  • Positie niet aan te passen

Kwaliteit Score: 5

Philips Hue gradient strip

Duur, maar wel praktisch. Als ik het kort zou moeten omschrijven is dat het.
Ik heb deze strip gekocht om mijn filmervaring wat op te krikken en ook omdat ik vaak muziek luister, dat gecombineerd met een video van Ultra of Tomorrowland gaat geweldig.

Nu ik dat gezegd heb, hoeveel waarde krijg je voor geld?

De unboxing
Ja, een doos met een lichtstrip. Maar wel op de Hue manier. Over Hue dozen ben ik vaak erg te spreken, ze zijn netjes in elkaar gezet. Zeer stevig en ook best wel duidelijk.
Hetzelfde geldt voor deze strip, netjes, stevig en duidelijk. Een prima unboxing experience maar daar gaat het voor de rest niet om!

Installeren / opzetten
Van een product van deze prijs mag je veel verwachten, logisch natuurlijk. Zodra je de strip aanzet en koppelt met je Hue app krijg je een nette instructie te zien in de app hoe het opgezet moet worden. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik de strip zelf de eerste keer verkeerd om had klaargemaakt. Oeps.
Je kan de strip niet aanpassen in de Hue app. Niet de individuele zones iniedergeval. Ook kun je de locatie niet aanpassen, dit heeft de app al voor je gedaan.

In gebruik
Het opzetten is klaar en je kan van start. Op welke manier? Met de Hue sync box van een extra 250 euro of toch de Hue software?
Zelf gebruik ik het bij de PC dus mocht ik voor de goedkope optie gaan, de gratis software.
Al is deze absoluut niet perfect hij doet netjes zijn werk en laat de gradient strip heel goed tot zijn recht komen met prachtige videowaarneming.
Daarentegen.. Het kan niet bij films. De software herkend het als je een film kijkt en de strip reageert daar dan niet meer op. Waarom weet ik niet maar de app zegt auteursrecht, jammer!

De conclusie
Voor de flinke prijs krijg je ook wat, of het het waard is? Nee.
Zo simpel is het, voor deze prijs zijn er simpelweg betere opties beschikbaar zoals strips van Govee die veel goedkoper zijn.
Je dient hiervoor een Hue bridge te hebben wat de prijs verder laat oplopen, wil je het op de tv gebruiken? Gooi er maar een sync box bij. Al met al is dit een zeer dure ervaring die in mijn ogen iets teveel laat vallen om het zijn centen waard te zijn.

Heb jij ook een Philips Hue White and Color Ambiance Gradient Lightstrip 75"?