Acer Aspire 1694WLMib_256 (P-M 760; 1GB; 100GB; DVD-RW; 15.4"TFT; WXP Home) Review

StephanVierkant 6 maart 2007, laatste update op 12 april 2008, 644 views

Acer Aspire 1694WLMib_256 (P-M 760; 1GB; 100GB; DVD-RW; 15.4"TFT; WXP Home)

Pluspunten

• Veel voor je geld (2ghz, 1gb ddr2, 256 mobile radeon x700, etc)
  • Veel verbindingsmogelijkheden (Infrarood, bluetooth, wireless network, cardreader, firewire)
  • Goed (breed) beeldscherm

Minpunten

• Aansluitingen (usb, sound, etc) zijn niet ideaal geplaatst
  • Boxen zijn erg slecht (dat zijn laptop-boxen als snel, maar dit is echt waardeloos...) en bovendien geen volumeregeling aanwezig (alleen met functietoetsen)
  • Bouwkwaliteit is slecht

Via de Pricewatch op zoek gegaan naar een laptop en de uitgebreide specificaties (256mb video en bluetooth, etc.) en de gunstige prijs trokken me al snel over de streep. Heb hem uiteindelijk bij Encyclue (laatste exemplaar). Nu ik iets verder kijk merk ik toch echt dat het geen verkeerde keus was.

De featureset is zeer uitgebreid. De specificaties waren zeer goed en ook de dingen zoals Bluetooth en de cardreader zijn een goede aanvulling. Het werkt ook allemaal goed. De knopjes en aansluitingen voelen degelijk aan, hoewel het wel beter had gekund. USB aan de achterkant zou bijvoorbeeld handiger zijn voor een muis en de 4 functietoetsen (internet, mail, etc) vind ik de weinig, en de knopjes zijn ook iets te klein. Ook het scrollknopje tussen de linker en rechter muisknop werkt onhandig. Maar ja, aan de zijkant van het touchpad kun je ook scrollen, dus het knopje is eigenlijk overbodig. De overige functieknoppen (Fn+een andere toets) werken ook goed, maar hadden wat mij betreft op een meer logische plek moeten zitten)

De beeldkwaliteit bevalt me zeer goed, hoewel het CristalBrite even wennen is. Bij veel licht (en dat komt altijd van de verkeerde kant als je niet op je eigen werkplek bent ;)) blijft het beeld nog wel goed leesbaar, maar de sterke weerkaatsing van licht kan soms voor problemen zorgen. Toch moet het licht wel erg sterk zijn om voor problemen te zorgen, dus ben er erg tevreden mee.

Heb jij ook een Acer Aspire 1694WLMib_256 (P-M 760; 1GB; 100GB; DVD-RW; 15.4"TFT; WXP Home)?