Nikon D50 (6MP) Review

opa uche 20 juni 2006, laatste update op 20 juni 2006, 626 views

Nikon D50 (6MP)

Pluspunten

• Strakke AUTO functie
  • Redelijk goede lens om mee te starten

Minpunten

• Heb hem te kort in huis om iets negatiefs te vinden.
  • Wellicht het feit dat het menu niet in alle opzichten vanzelfsprekend is qua termen, maar ja niet vergeten: ik ben dus de amateur hier!

Snelheid en automatiek Score: 4
Batterijduur Score: 5
De Survey van DickCAH heeft mij eigenlijk mede geholpen mijn spaaractie voor de EOS 350D te staken.
Al zou ik graag professioneel willen fotograferen, laat ik me maar bij mijn eigen specialiteiten houden en dat is zeker niet fotograferen.
Maar eenmaal ooit een spiegelreflex gehad, dan wil je eigenlijk niet anders.
Had hiervoor diverse spiegelreflex camera's gehad en de laatste aan mijn vader gegeven omdat die graag foto's maakt van de verbouwingen in de stad waar hij woont.
En dat gaat niet lekker met zo'n compact camera.
Zelf had ik digitaal en vond dat eigenlijk wel best, echter zo'n HP ding is zeker niet alles. Ik heb meer lopen vloeken tijdens foto's maken in 2 jaar dan in al die tijd dat ik spiegelreflex had.

De EOS 350D mag dan wel 2MPix meer zijn, maar uit ervaring in de beeldverwerking weet ik dat 6MPix al meer dan zat is.
Vroeger ooit een foto gemaakt met een walgelijke digitale camera uit het jaar nul en die uitvergroot op 20x30cm en ziet er perfect uit.

Laat staan met 6MPix en een goede lens.
Wat ik bijzonder handig vind, is dat deze camera voor de eerste honderd foto's niet van de AUTO stand is geweest.
Ook expirimenteren met de horizon in schemer leverde strak beeld zonder ruis. Zet de flist uit en de camera regelt de rest.

Hehe, eindelijk weer spiegelreflex maar met het gemak van digitaal.

Heb jij ook een Nikon D50 (6MP)?