Thermaltake Shark VA7000BWA Zwart Review

AWTJMANS 20 juni 2006, 220 views

Thermaltake Shark VA7000BWA Zwart

Pluspunten

• Vormgeving, montage (nagenoeg schroefloos), uitneembare motherboard-tray, veel ruimte, goede afwerking, Geruisloze koeling (ongeveer 20dB max.)

Minpunten

• De koeling aan de voorkant van de kast wordt belemmerd door de kastdeur, waardoor de uitvoer van lucht groter is dan de invoer. Dit kan negatieve gevolgen hebben voor je harde schrijven. Ik heb daarom ook een extra fan geplaatst bovenop de fan aan de achterkant.

Ik heb mijn Thermaltake Shark nu voor een week of 3 en ben er dik tevreden mee. De kast heeft een uitneembare moederbord montageplaat wat de montage van koelers en de CPU gemakkelijker maakt. Tevens zorgen de montagestrips voor 5,25" installaties voor een snelle en nagenoeg schroefloze montage.

Deze kast is echt een aanrader!!! Te gebruiken als server vanwage de 6 HD's die je erin kunt plaatsen en de ruimte in de kast, maar ook voor gamers is het een prachtige kast!!!

Ook is de prijs-kwaliteitsverhouding uitstekend, want er zijn maar weinig kasten op de markt voor 120- die je een uitneembare moederbordplaat en andere handige interne tools bieden.

Ik geef daarom de Thermaltake Shark een 9 uit 10. Geen 10, vanwege de blokkade van de koeling aan de voorzijde door se kastdeur.

Als laatste opmerking wil ik aangeven dat de kast uitermate geschrikt is voor gebruik van waterkoeling, omdat er aan de achterzijde speciaal gaten zijn gemaakt voor de slangen (als je de koeling extern hebt, maar intern is ook mogelijk met meer dan genoeg ruimte over).

Heb jij ook een Thermaltake Shark VA7000BWA Zwart?