HP OfficeJet Pro 8500 Draadloos (CB023A) Review

Amazon62 26 september 2010, laatste update op 26 september 2010, 3.615 views

HP OfficeJet Pro 8500 Draadloos (CB023A)

Pluspunten

• Degelijke bouw
  • Zeer goed afdrukkwaliteit
  • Zeer zuinig
  • Wifi compatible met Windows en Mac
  • Uitgebreid en overzichtelijk menu
  • ADF en duplex

Minpunten

• Printinstellingen niet 100% regelbaar (randloos kun je bijv. niet dubbelzijdig printen)
  • Scannen van, bijvoorbeeld een potloodtekening, met witte achtergrond resulteert in een lichtgrijze achtergrond ipv wit.

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 3
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 5
Hier even een beknopte toelichting op mijn waardering. Ik heb de printer overigens 2 maanden in bezit en gebruik hem redelijk intensief voor mijn studie en mijn vriendin voor haar werk.

Featureset:

Zeer degelijk ogende en voelende printer met een overzichtelijk touchscreen keuzescherm en snelfunctie-knoppen (voor kopieeren/faxen en scannen). Waar ik zeer blij mee ben is de duplex-unit en de ADF invoer, waar je een redelijke stapel in kunt leggen. Wat ik wel mis, is het automatisch dubbelzijdig scannen. Er is een uitgebreide mogelijkheid qua scan uitvoer; naar geheugenapparaat (usb stick of sd kaart), netwerkmap, computer of email.

Afdrukkwaliteit:

Deze is subliem! Vooral met het gebruik van mat inkjet papier, komt de kwaliteit echt naar boven. Geen strepen of overvloeiende randen.

Afdruksnelheid:

De printer kan razendsnel printen in 'concept mode' (35 ppm), waarbij het niet veel verschil maakt of je nou kleur of zwart print. In gewone modus (laserkwaliteit) krijg je zo'n 11-15 pagina's per minuut voorgeschoteld. Het dubbelzijdig printen duurt in verhouding langer in verband met de droogtijd, want hij wacht eventjes voordat de achterzijde geprint wordt. De droogtijd en inktvolume kun je overigens ook zelf instellen.

Scankwaliteit:

Deze is uitstekend in 300 dpi mode. Ik heb eigenlijk nooit hoeven te switchen naar een hogere dpi om een beter resultaat te krijgen. Uiteraard komt er geen fotokwaliteit uit bij 300 dpi. Edit: Na veel potloodschetsen gescand te hebben om dit vervolgens te gebruiken in Photoshop, ben ik erachter gekomen dat een witte achtergrond niet wit is na het scannen. Wit is heel licht grijs. Heel vervelend bij het knippen en plakken naar een ander document. Schetsen inscannen op een professionele scanner op het werk geeft wel een mooi witte achtergrond.

Scansnelheid:

Dit is redelijk tot goed te noemen. Je moet deze printer niet kopen als je veel moet scannen. Het voorverwarmen en initialiseren kost redelijk wat tijd.

Inktverbruik:

Super zuinig! Ik heb nog steeds de fabriekscartridges niet vervangen... Lijkt wel alsof ze niet leeg gaan. Hij bevat overigens 4 cartridges; zwart, magenta, geel en cyaan. Deze kosten rond de 14 a 15 euro per stuk en kun je respectievelijk 1000, 1400, 1400 en 1400 pagina's mee printen. De printkoppen (2 stuks) zijn ook los te bestellen. Tevens reinigt de machine de koppen zelf wanneer dit nodig is. Dit kost natuurlijk wel inkt, maar ik vertrouw erop dat het alleen gebeurd als het echt nodig is.

Drivers en stabiliteit:

Dit was een minpuntje van de printer. De windows 7 (64 bit) drivers waren nog niet eens uit toen ik de printer had. Tenminste, ze stonden op de site, maar ik kon ze niet downloaden. Na contact met HP is dat opgelost. Ik had ook een probleem met het printen via een wifi verbinding. Dit kwam doordat de printopdrachten in een wachtrij gezet werden. Hierdoor werd de printopdracht elke keer gecanceld. Nu heb ik bij printer eigenschappen ----> geavanceerd een vinkje gezet bij 'rechtstreeks naar de printer afdrukken' en het probleem is over. Op de Macbook Pro van mijn vriendin kwam dit probleem niet voor. Echt een windows 7 probleem dus.

Prijs:

Het is maar wat je over hebt voor een printer. Deze heb ik voor 190 euro kunnen kopen ivm een beschadigde doos, anders had ik nog wel even na moeten denken. Nieuw is de wifi uitvoering rond de 270 euro. Maar ik heb er zeker geen spijt van! Hiervoor heb ik een 60 euro kostende Epson SX405 all-in-one printer gehad en die was dramatisch. Slechte kwaliteit, inkt snel op en verbindingsproblemen op de Mac.

• Hp Elitebook 8730w met Windows 7 64-bit
  • Macbook Pro met Snow Leopard 10.6
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een HP OfficeJet Pro 8500 Draadloos (CB023A)?

uitstekend ding inderdaad, staat hier sinds 2 weken ( de staples ECO versie ) voor 199EU inclusief de 2de lade eronder ( twv 40EU ) , wel ex btw ;)

de drivers voor W7 zitten nog steeds niet op het cd'tje, klein minpunt. voor de rest kan ik me ook vinden in de punten die je noemt, alles werkt tot nu toe voorspoedig. zal dat concept mode eens uitproberen, is het ook inktbesparend, of enkel 'lichter' ?