Plantronics GameCom 367 Review

Hooli 28 november 2010, 1.259 views

Plantronics GameCom 367

Pluspunten

• niet duur
  • goed geluid in games
  • duidelijk verstaanbaar door anderen
  • ziet er netjes uit
  • microfoon is 'op te bergen' in hoofdband
  • stevige bouw

Minpunten

• microfoon staat wat ver van je mond, waardoor de mic boost op max moet voordat je verstaanbaar bent

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Edit: na een aantal weken gebruik, en wat tweaking van de instellingen (zowel in Win7 als in de games) blijkt de opname kwaliteit een stuk beter te zijn dan de standaard instellingen. Vrienden zeggen altijd dat ik goed en duidelijk te verstaan ben en weinig noise over de lijn stuur :)

Heb jij ook een Plantronics GameCom 367?

ik heb deze headset nou al anderhalf jaar en ben er nog steeds erg tevreden mee. alles is nog steeds zo stevig als wanneer ik het net gekocht had (toendertijd voor 50 euro) en de geluidskwaliteit is nog het zelfde. ook heeft deze headset behoorlijk klappen gehad (gevallen van het bureau) en behoorlijk harde en schelle geluiden moeten verduren maar dat heeft hem geen kwaad gedaan.
deze headset zit heerlijk op mijn hoofd en kan de headset uren lang dragen tijdens lange game sessies zonder dat het echt oncomfortabel wordt of warm. de headset heeft een bepaald diepte effect met geluid (afhangende hoe je het instelt).

naar mijn mening is deze headset na al die jaren nog steeds de beste die je kan krijgen, vooral voor deze prijs. het is een goedkope, robuuste en hoog kwalitatieve headset waar ik nog steeds erg tevreden mee ben, ik zal pas een nieuwe kopen op de dag dat deze kapot gaat.
De door bovengenoemde gebruiker "dag dat deze kapot gaat" is bij mij zojuist aangebroken..
Toen ik de headset af wou doen om even een pauze te nemen, kwam er een behoorlijke scheur in de band, bij het linker schuifmechanisme. Hierdoor is de druk op de linker kant zo goed als weggevallen, en lijkt het (kan ook best eens echt zo zijn) alsof de headset scheef zit.

Desalniettemin heeft het ding het toch een goed jaar volgehouden, wat ik niet had verwacht toen ik hem kocht. Ik had het al wel zien aankomen dat er iets stuk zou gaan, ik hoorde al een tijdje dat als ik het volume echt laag had, er duidelijk meer geluid uit de rechter- dan de linkerspeaker kwam (dit was op hard volume niet zo duidelijk). Dit zijn dus wel dingen die je kunt verwachten van een product van om en nabij de 40 euro.

Verder altijd goed gedaan, veel plezier van gehad, en het is zonder twijfel de meest comfortabele headset die ik heb gebruikt, en ik heb ook de duurdere Sennheisers opgehad, en een aantal van Razer. Helaas kan de headset op geluidskwaliteit niet voldoen aan het niveau van eerdergenoemde headsets, maar daar komt het budget dan weer bij kijken.
Met deze headset krijg je zeker een goede 'bang for your buck'!