LG 34WP85C Zwart

Specificaties 34" • 3440x1440 • 60Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

LG 34WP85C Zwart Review

ReBo64Newbie 2 november 2021, 260 views Product geleend

LG 34WP85C Zwart

De LG UltraWide curved monitor is een mooi beeldscherm met heel rustgevend beeld. Ik heb deze enkele weken getest en is ben zeer tevreden over het scherm. Mooi beeld, rustig voor je ogen en eenvoudig aan te sluiten. Door het vele thuiswerken, fijn om meerder applicaties open te hebben.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Eenvoudig aan te sluiten
  • Rustgevend beeld
  • Kijkhoogte en kijkhoek goed in te stellen

Minpunten

De LG Uitrawide curved monitor is een scherm dat eenvoudig te installeren en aan te sluiten is. Het in elkaar zetten van de standaard/voet en het erop bevestigen van de monitor verloopt heel intuïtief, gebruik van de handleiding is niet nodig. Daarna is het aansluiten van de monitor aan de iMac met behulp van de bijgeleverde USB-C aansluiting geen enkel probleem. De iMac herkende direct het scherm. Ook de bediening van het instellingen menu met de knop aan de onderzijde van het beeldscherm leverde geen problemen op.
Nadat het beeldscherm aangesloten is, was het beeld heel plezierig om naar te kijken. Wel waren de kleuren wat minder fel dan die van de iMac. Echter was het beeld wel heer rustgevend. Doordat ik momenteel veel vanuit huis moet worden en dan aan verschillende opdrachten werk, heb ik veel verschillende applicaties openstaan. Door de extra brede monitor was het heel eenvoudig om tussen de applicaties te switchen.
Ik heb het beeldscherm in eerste instantie gebruikt om als tweede scherm te fungeren. Na enkele dagen, heb ik het echter als zo plezierig ervaren, dat ik hem meer als hoofdscherm ben gaan gebruiken.
Kortom een fijn en mooi scherm, zeker een aanrader.

Heb jij ook een LG 34WP85C Zwart?

Hoi. Ik overweeg dit scherm aan te schaffen maar ben eigenlijk alleen gewend om te werken op een VA monitor en niet op een IPS monitor zoals deze. Ikzelf ben bang dat het lagere contrast ervoor zal zorgen dat ik de zwarte kleuren niet zo mooi ga vinden. Ik ga de monitor niet zozeer voor grafische toepassingen gebruiken, maar foto's en incidentele grafische zaken moeten er wel mooi uit zien en zonder glow of bleeding.

Mijn vraag is dan eigenlijk ook hoe jij dit ervaren hebt tijden het gebruik van deze monitor? Alvast dank!
Mvg
Beste jstruijk,
Ik gebruik de monitor vooral voor kantoorwerkzaamheden, zeg maar de office pakketten. Dus websites open, documenten open, switchen tussen de verschillende documenten. Daar heb ik geen enkel probleem mee gehad. Grafische werkzaamheden doe ik zelden. Wel herken ik het verschijnsel van een wat lager contrast bij deze monitor. Het bekijken van foto's deed ik dan ook op mijn iMac scherm.Daar waren de foto's toch wat mooier.
Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.

Mvg.