Dell Inspiron 1545 (N0054501) Review

HenkEisjedies 12 september 2010, 2.448 views

Dell Inspiron 1545 (N0054501)

Pluspunten

• mooi
  • goedkoop
  • stil
  • snel genoeg

Minpunten

• binnenkant is glanzend gelakt waardoor je snel vette vingers ziet
  • toetsenbordindeling is een beetje apart. Alle F-knoppen zijn te benaderen via de Fn toets. Dit maakt Alt-F4 een stuk lastiger en ook F5.

Hoe ga ik deze laptop gebruiken?

In het verleden kocht ik alleen hi-end laptops omdat ik deze als desktopvervanger gebruikte. Hier ben ik vanaf gestapt en thuis staat nu een desktop/server die met voldoende rekencapaciteit is uitgerust. Mijn laptop gebruik ik nu alleen voor college's, casework en studie. Kortom: office applicaties. Een snelle laptop heb ik dus niet meer nodig. Daarom ben ik simpelweg op zoek gegaan naar de goedkoopste degelijke laptop en ik denk dat ik dat met deze Dell Inspiron 1545 gevonden heb.

Eerste indruk na het unboxxen

Mooi matzwarte buitenkant, mooi glad scherm en de casing aan de binnenkant is glanzend zwart. Als ik had geweten dat de binnenkant glanzend was, had ik deze laten vervangen door een matte binnenkant. Na twee dagen gebruik zit de laptop al helemaal vol met vetvlekken van mijn handen en vingerafdrukken. Opzich geen ramp, maar bij Dell had ik dit waarschijnlijk voor ¤20,- meerprijs kunnen laten vervangen. Ik raad toekomstige kopers dan ook aan om dit te doen.
Standaard stond Windows Vista Home Premium geļnstalleerd. Na een dag gebruik toch maar op slinkse wijze Windows 7 Ultimate erop gezet. Bij de installatie heb ik geen driver hoeven installeren, dit ging gelukkig automatisch.
De laptop is erg stil. Nu is mijn ervaring met Dell laptops dat dit binnenkort gaat veranderen, want dan komt de koeling vol met stof te zitten. Over 3 maanden zal ik eens kijken hoe de stof zich ophoopt. Maar tot nu toe wordt de laptop niet warm en blijft hij erg stil.

~[rest review volgt later]

Heb jij ook een Dell Inspiron 1545 (N0054501)?