1 review

Ubiquiti Switch Enterprise 24 PoE

€ 930,49
Specificaties RJ45: 12x 1G, 12x 2.5G + 2x SFP+ - Bekijk alle specificaties

Ubiquiti Switch Enterprise 24 PoE Review

echnie1 15 oktober 2021, laatste update op 29 januari 2022, 531 views Product gekocht

Ubiquiti Switch Enterprise 24 PoE

Prima toekomstbestendige switch

Pluspunten

• 2,5G voor de toekomstige AP's
  • 10G uplinks
  • 1 lange rij poorten
  • Betrouwbaar
  • Unifi (als je daar in geïnvesteerd hebt)

Minpunten

• Duur!
  • Redelijk luidruchtig met originele fans
  • Unifi is verslavend, pas op!

Features Score: 4
Ik heb mijn netwerk uitgebreid en daardoor was de oude 16 poort POE niet meer voldoende.
Heb lang zitten twijfelen vanwege prijs maar uiteindelijk toch voor deze gegaan.
Zeer tevreden tot nu toe. Fans waren wel luidruchtiger dan ik hoopte in gebruik. Apparaat schaalt fans vrij snel op naar 50-60% snelheid en dan zijn ze toch wel hoorbaar. Heb ze recent vervangen voor Noctua NF-A4-20 PWM fans.
Dat scheelt enorm. Temperatuur zit nu rond 50 max en hij is weer stil. Openen apparaat doet wel garantie verlopen.

Wat fijn is, zijn de 2,5 G poorten voor de toekomst (12 stuks van de 24!) en de 10G uplinks. Ook het plaatsen van de poorten in 1 lijn over de lengte van het apparaat is fijn in combinatie met patch panels. Lekker opgeruimd voor de OCD mensen onder ons.

Heb jij ook een Ubiquiti Switch Enterprise 24 PoE?

Hallo Echnie,

Ik zit er ook over na te denken om deze switches te kopen voor vervaning van mijn 2x Aruba JL261A.
Ik ben echter opzoek naar het stroom verbruik van deze switch. Ik zie alleen dat hij maximaal 500watt verbruikt. Maar dat is natuurlijk niet het geval. Kun jij zien hoeveel watt deze switch bij jij verbruikt?

Mvg,

GodZZila
Korte antwoord voor mijn situatie:
20.140W met een 10 Gbit fiber uplink en een paar 1Gbit poortjes actief. (heb een uitleesbaar stopcontact aan apparaat hangen)

Maar goed het gebruik (zonder POE mee te rekenen) hangt natuurlijk ook af van hoe druk de switch het heeft, wat hij moet doen (L3 functionaliteit of niet bijv) en hoeveel non POE poorten gebruikt worden op welke snelheid. 10Gbit koper kost veel energie. Voel maar eens aan zo'n 10Gbit SFP+ UTP module
Maar in het algemeen zou Ik zeggen 20-30W.

Wat betreft POE, Unifi netwerk applicatie toont zeer exact wat het POE verbruik is per poort en wat het totale verbruik is aan POE van je switch. Maar jij zoekt het droge verbruik van je switch en niet het POE verbruik (wat natuurlijk sterk kan verschillen).
Hoi,

Ik overweeg ook deze switch, vooral vanwege de SFP+ poorten en ook de 2.5G poorten zijn handig voor de toekomst, maar zit er ook me hoeveel geluid deze zal maken (bijvoorbeeld meer/minder dan mijn huidige HPE 1920+ 24G PoE+ switch).
Maar op de foto's van deze switch kan ik nergens zien waar de fans zitten, en hoeveel erin zitten, anders zou ik idd ook de Noctua overwegen ervoor, kun jij dit zo zeggen?
Of heb je toevallig ooit eens met een dB-meter gemeten? Deze waardes zie ik ook nergens in de specs van deze switch terugkomen.

Mvg.
Na verloop van tijd kom ik tot de volgende conclusie; ik vind hem vrij luidruchtig, zelfs met Noctua's. Zelf met de adapters om de fans wat trager te laten draaien van Noctua er tussen.
Nu moet ik wel zeggen dat luidruchtig natuurlijk super subjectief is, ik stoor me al vrij snel aan herrie.
Dus een db meter zegt mij niet zoveel. Bepaald soort geluid (high pitcher) vind ik irritanter dan ander geluid terwijl de db waarde best lager kan liggen.
Anyway, hij stond bij mij in de meterkast in de gang en daar hoorde ik hem zelfs zachtjes met de deur van de meterkast dicht. Dat vond ik al onacceptabel dus heb ik toen de fanless 24 POE gekocht.
Ander ding is dat hoe hard de fans draaien afhangt van gebruik van de switch. Als je veel POE poorten gebruikt dan wordt de switch heter en gaan de fans harde draaien.
Kortom, hoe luid/irritant je hem vind hangt af van;
-Jou en je geluidsirritatiegrens
-De belasting qua 10G/POE/poorten en daarmee hitte en fan snelheid
-Waar je hem plaatst

Begrijp me niet verkeerd het is een fantastisch ding, het valt of staat met bovengenoemde vragen en je moet het eigenlijk proberen in jouw use case.
Voor mij denk ik niet dat het een punt zal zijn, maar goed, kan dan ook niet inschatten hoeveel geluid hij wel/niet maakt.
Heb momenteel alles in een (kleine) wand patchkast onder aan de kelder trap, maar gezien het een open trap is hoor ik mijn huidige HP PoE+ switch ook wel als ik boven in de gang sta, maar dan ook alleen in de avond/nacht als het verder geheel stil is in huis.
Maar eenmaal in de woonkamer (met tussendeur) of boven in de slaapkamers hoor ik het niet meer.

Ik zal het eens gaan overwegen en denk dat ik wel tot de aanschaf overga, zoals je zelf ook zegt vooral voor de SFP+ poort, had ook wel de Unifi 24p Pro overwogen, maar die is momenteel én duurder én deze heeft niet de 2.5G poorten, dus de Enterprise lijkt me de beste keuze :)

Mvg.