1 review

AOC Q27V4EA Zwart

€ 218,90
Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 75Hz • IPS • 4ms - Bekijk alle specificaties

AOC Q27V4EA Zwart Review

maussert 4 oktober 2021, laatste update op 25 oktober 2021, 342 views Product gekocht

AOC Q27V4EA Zwart

Voor mijn thuiswerkplek wilde ik graag mijn enkele Dell UltraSharp U2412M vervangen door een dual monitor setup. Mijn wensen/eisen waren dat de monitor moest beschikken over een 27" IPS scherm en QHD resolutie en uiteraard relatief vriendelijk geprijsd.

Pluspunten

• Minimalistisch design
  • Stevige voet
  • Speakers
  • Mat scherm
  • Goedkoop

Minpunten

• Extreme IPS glow
  • Matige kijkhoeken
  • Doffe kleuren
  • Matige bouwkwaliteit
  • Lage helderheid

Ik was al een tijdje aan het rondkijken en kwam toen in de pricewatch op basis van mijn filters deze AOC Q27V4EA tegen, die via Bol.com ook nog eens met een beetje korting gekocht konden worden als je er twee tegelijk afnam (€181,44).

Qua specs voldeed het scherm, maar voor dit geld is het natuurlijk altijd afwachten wat een kwaliteit je daar voor krijgt. Gezien de prijs besloten de gok toch maar te wagen. Een scherm is toch immers een scherm zou je denken en aangezien ik ze niet in een gaming setup ga gebruiken heb ik verder ook geen hoge eisen qua refreshrate e.d.

Dat was toch even van een koude kermis thuiskomen. Bij het naast elkaar zetten op het bureau viel al direct op dat de schermen niet zonder kier tussen beiden tegen elkaar aan te zetten zijn. Dit komt omdat de dikke bezel aan de onderzijde wat uitsteekt naar de zijkant toe. Maar daar zou ik mee kunnen leven als de rest wel goed is.

Behoudens het minimalistische design, de relatief kleine bezels en stevige voet, viel bij in gebruik name vooral de gloed op die over het scherm hing (IPS glow). Daarnaast is de kleurweergave erg dof en zijn de kijkhoeken op zijn best matig te noemen. Beide schermen hadden hier last van. Als je recht voor het scherm zit dan zijn de zijkanten al donker. Nee, zelfs voor kantoorwerk gaat dit hem niet worden. Toch maar iets meer uitgeven, deze schermen gaan weer retour.

Heb jij ook een AOC Q27V4EA Zwart?