MSI K8N Neo Platinum, nForce3 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) Review

Zilver 15 juni 2006, laatste update op 15 juni 2006, 786 views

MSI K8N Neo Platinum, nForce3 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)

Pluspunten

• Stabiel, goede performance.

Minpunten

• SOUND ofwel NO SOUND

Layout Score: 2
Prima plankje, alleen....

Onboard sound van Creative is een ramp. Ik dacht handig een ingebouwde soundblaster live. Scheelt me een paar PCI slots.

Maar helaas. Het hele spul werkt niet. Ik heb een DTT 2500 ook van Creative maar deze is niet compatible met de ingebouwde chip. Creative heeft mij zelfs aanbevolen mijn oude Soundblaster live terug in te bouwen. helaas heb ik daar niet genoeg PCI slots voor beschikbaar.

De microfoon heb ik ook nog steeds niet aan de praat dus Skype is onmogelijk te gebruiken.

MSI heeft mij rijkelijk gefopt met dit Board en zijn onboard sound. De bijgeleverde drivers zijn ook niet te vatten. hele waslijst met opties, alleen veranderd er niets.
Kortom ikheb via COAXiaal SPDIF 2 boxen die werken van de in totaal 5.1 speakers die ik heb en geen mic.

Heb jij ook een MSI K8N Neo Platinum, nForce3 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)?

Heh, de K8N Neo Platinum heeft een Realtek ALC850 AC'97 Audio hoor.
ik heb de msi k8n diamond met ook de creative onboard..maar zit egt een gfenomenaal geluid in.

ruiszuiver en de drivers zijn echt goed te noemen.
jammer dat jij het niet zo ervaart.!
Probleem is alleen dat in de MSI K8N Neo Platinum géén SB Live zit maar zoals eerder gezegd een Realtek ALC850 chip.

Drivers kun je downloaden op de Nvidia site:

Hmm,lijkt mij meer een product garantie dan een survey :?
binnenbregen voor RMA die hap ...
lijkt me meer een opsomming van wat er allemaal kapot is/niet goed werkt aan jouw mobo.
zoals reeds door anderen vermeld kun je dit het beste met de winkel of MSI opnemen.

Als survey zijnde vind ik deze waardeloos omdat je een kort stuk schrijft over wat allemaal niet werkt en dat is geen survey, waar zijn de positieve kenmerken etc van het product die zie ik namelijk niet.
Dit bordje heb ik ook lange tijd naar (zeer) tevredenheid gekbruikt, alle driver ondersteuning was te vinden op site van producent. Ook games draaiden lekker onder een 2800+ en een 6600GT. Zelf oc'en ging uitermate goed +10-15%
Het bord doet nu dienst als server, ook lekker stabiel.