Samsung TU7020 75" Zwart

€ 879,-
Specificaties 75" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 50Hz - Bekijk alle specificaties

Samsung TU7020 75" Zwart Review

Abio80 30 september 2021, 853 views Product gekocht

Samsung TU7020 75" Zwart

Wat een teleurstelling... Zelfs voor deze prijs.

Pluspunten

• Groot scherm

Minpunten

• Enorme last van "bleeding"
  • Amper aansluitmogelijkheden
  • Slechte responsetijden
  • Gemis van veel basismogelijkheden

Na zowat 15 jaar werd het tijd om een nieuwe televisie te kopen.

De keuze was eerst voor een ander merk, maar door een promotie werd ik toch overhaald om dit toestel aan te schaffen, de 5 inch extra leek alvast een mooie plus.

Maar al vrij snel werd de vreugde omgeslagen in totale teleurstelling.

Het beeld is niet om aan te zien. Een spiegel van de ergste soort (toch als televisie), bleeding aan de onderkant en bovenkant van het scherm die de kijkervaring verschrikkelijk maken, vreemde (standaard) instellingen die een ronduit slechte kijkervaring geven,...

De aangeboden oplossing (instellingen verzetten) zorgen er voor dat je overdag geen tv meer kan kijken zonder de gordijnen dicht te doen. En ze bieden geen oplossing, enkel verdoezeling van de mankementen.

Wanneer je op een "smart-tv" zelfs je foto's niet in een willekeurige volgorde kan laten afspelen in 2021, dan weet je dat hun software van bedenkelijke kwaliteit is. Daarbij missen er zoveel apps in Tizen,...

De aansluitmogelijkheden zijn belachelijk. Geen bluetooth, geen audiojack, slechts 2 HDMI...

Zonder overdrijven was onze stokoude 42 inch tv op alle vlakken beter (buiten dat hij niet smart is en 1080p).

Hij werd dan ook net voor retour gemeld. Sinds gisteren (terug) een Philips in huis gehaald (android tv) en het verschil is enorm. Terwijl de prijsklasse hetzelfde is.

Nooit meer een Samsung tv voor ons.

Heb jij ook een Samsung TU7020 75" Zwart?

De les hieruit: koop nooit ongezien een tv!

Tizen is een aardig OS voor tv's, en dat werkt redelijk op de goedkope SoC's die ze vaak in tv's stoppen. Ik heb liever Tizen dan Android op een onderbemeten SoC.

Maar er is een oplossing voor een slecht smart deel, en dat werkt ook op jouw oude tv: koop een capabele "mediaspeler", zoals een Apple TV 4K 2021. Zeer snel, geen reclame in de menu's, apps voor Ziggo, Netflix, Videoland, Disney, ...

De beperkte aansluitmogelijkheden had je overigens makkelijk van tevoren uit kunnen zoeken, en zijn geen probleem als je bv een receiver als AV hub gebruikt.

Maar ik snap je teleurstelling helemaal! Alleen op hoge helderheid in de winkel-mode van de tv ziet het er acceptabel uit, als de backlight bleeding niet opvalt omdat er allemaal andere tv's omheen hangen.

Succes met je Philips tv!
De beperkte aansluitmogelijkheden wist ik natuurlijk op voorhand, maar ik wou er eventueel anderen attent op maken.

Een Chromecast of dergelijke is natuurlijk een oplossing om "slimmer" tv te zien, maar ik wil net wat minder toestellen ipv meer. Android mediaspelertjes heb ik genoeg in huis.

Ik moet zeggen dat mijn menu's op de android tv echt veel vlotter draaien dan die Tizen deed.

Het is iets moeilijker in gebruik maar de mogelijkheden zijn wel echt een stuk beter (zeker met sideloading). Heel tevreden dat ik nu bv. gewoon mijn bewakingscamera's die aangesloten zijn op mijn Synology kan zien op de tv.

[Reactie gewijzigd door Abio80 op 30 september 2021 11:56]

Als Tizen traag is op deze Samsung, dan hebben ze echt een beroerd trage (goedkope) SoC gebruikt!

Ik heb een budget Philips tv in de slaapkamer, daarop draait Android, en dat ding is niet vooruit te branden. Het lijkt wel een tv met beeldbuis: pas na een minuut begint hij enigszins te reageren. Zowel zappen (is niet smart zou je denken) als bv Netflix: dikke stront gaat sneller door een trechter dan zenders wisselen op de budget Philips. Voor mij was de oplossing om er mijn oude (nog niet 4K) Apple TV 4 achter te plakken (letterlijk), ik zet m'n Apple TV aan, via CEC gaat de tv aan en schakelt naar de juiste HDMI, oa Netflix en Ziggo Go gaan lekker snel via de Apple TV, het enige dat op de tv gebeurt is het volume aanpassen (ook via CEC).
Deze Samsung TV's vereisen wel afstelling volgens Rtings. Dat maakt ze echt aanzienlijk beter.
Mijn eigen Samsung TU8000 is niet om aan te zien zonder afstelling maar met geeft hij perfect mooi beeld.
Ik heb ook een budget tv van Philips gekocht eens, ze is nu 5 jaar oud en vertoond al veel witte vlekken op het scherm. Ik heb ze 3 jaar geleden vervangen door een Samsung 55 inch tv en ben de tv zeer tevreden, onze Philips staat op ons buitenverblijf en wil deze vervangen nu want het word steeds erger met de screen bleeding, zowel links als rechts witte vlekken en ik denk niet dit te herstellen valt? Maar ik was van van plan de Samsung tu7020 50 inch te kopen omdat wij tevreden zijn van onze 55 inch Samsung 3 jaar oud ook van tizen dat erop draait, veel apps gebruiken wij niet, enkel Netflix en de vtm go app, de rest doen wij met de telenet tv box.
Maar welk merk zouden jullie me aanraden? LG, Samsung? Van Philips ben ik bang geworden. En zijn medion tv’s goed van in den Aldi? Ik wil een goedkope 50 inch tv.