Draytek Vigor 2900 (4x 100 Mbps, 1x 100Mbps, VPN) Review

B. Stuff 14 juni 2006, 567 views

Draytek Vigor 2900 (4x 100 Mbps, 1x 100Mbps, VPN)

Pluspunten

• Makkelijk aan de praat te krijgen
  • stabiel
  • Wall mounting is mogelijk
  • uitgebreide feature set

Minpunten

• Geen

Beheerbaarheid Score: 5
Ik had een 3Com router, maar deze viel nog wel eens uit bij veel P2P verkeer. Sinds kort beschik ik over een Draytek Vigor 2900 router en deze bevalt zeer goed.
Bij aanschaf stond de laatste firmware er al op, dit was prettig. Het instellen was een gemak, in no-time had ik de router aan de praat. Ook de menu structuur van de router is prettig om me te werken en is overzichtelijk.

De Draytek Vigor 2900 bevalt me zeer goed. Ik heb geen disconnects meer (ook niet bij veel en landurig P2P gebruik). Waar ik mijn 3Com af en toe nog wel eens een soft reset moest geven is dit bij mijn Draytek nog niet voorgekomen.

Uiteraard zitten alle "basis" functies op deze router zoals NAT, DMZ, firewall en DHCP. Maar daarboven beschikt de Draytek 2900 ook nog over wat extra features zoals QoS, een USB poort voor een printer (meteen een printer server), VPN mogelijkheid en uPnP.

De prijs is naar mijn idee acceptabel. Gezien de features en performance is hij elke cent waard.

Heb jij ook een Draytek Vigor 2900 (4x 100 Mbps, 1x 100Mbps, VPN)?