XFX GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) PV-T71G-UCP7 Review

WallieBTY 14 juni 2006, laatste update op 14 juni 2006, 1.973 views

XFX GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) PV-T71G-UCP7

Pluspunten

• Overclockbaarheid
  • Warmte
  • Extra's
  • Waar voor je geld
  • Driver support

Minpunten

• Standaard koeler is luidruchtig
  • Driver cd is verouderd
  • Geheugen chips worden standaart niet gekoeld (Dit is op te lossen met een andere koeler)

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik heb de XFX Geforce 7900GT (GPU 550mhz; mem 1630mhz) gekocht als opvolger voor mijn XFX Geforce 6800GT AGP. Ik heb weer voor XFX gekozen omdat de 6800GT zeer goed bevallen is. En de reden dat ik voor Nvidia heb gekozen is omdat er in het segment tot ongeveer 350 Nvidia beter vertegenwoordigd is en omdat de driver support van Nvidia beter is.

De doos ziet er leuk uit en er zit een leuk extraatje bij: de nieuwe Tomb Raider game. Verder zitten alle benodigd heden erbij. De kaart zit goed verpakt in de doos en het ziet er verder ok uit.

Na het installeren was het even de nieuwe drivers download van de Nvidia website en gaan met de banaan.

Eerst even een testje met 3DMark 05. Hier haalde mijn systeem 8869 punten, integenstelling tot een ruime 4600 punten voor de 6800GT.
Verder nog even Battlefield 2 getest en die kan ik nu met alles op high spelen. Wat niet mogenlijk was met de 6800GT. De FPS ligt meestal rond de 90 FPS.
Verder heb ik nog niet zoveel getest want ik heb de kaart pas 2 dagen in m'n systeem zitten.

De modbaarheid van de kaart is erg goed. Na even gegamed te hebben heb ik de kaart eruit gehaald. De standaart koeler (die redelijk veel herrie maakt) was makkelijk los te halen. 4 Schroeven op de onderkant los draaien en de de koeler kan je er zo vanaf halen.

Ik ben tot nu toe erg tevreden over deze kaart en heb er geen spijt van dat ik deze kaart heb gekocht.

Heb jij ook een XFX GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) PV-T71G-UCP7?

nou wat dat betreft zit ik dus nog heel goed met mijn x800gto2le@16p-590-645

ik heb bij bf2 alles op max ..ALLES.. bij 1280-980?

dat geeft mij 110fps gemiddeld..@52 grade stressed

6500 3dmark2005..vind dit dit dus niet eens zo boeiend als ik verwacht had..ok ik mis wat features..en sim3.0
maar goede review B-)
Mijn standaard 7900 GT haalt met BF2 op 1600x1200 met alles op max, inclusief AA en AAF non-stop 70+ fps.. Dus misschien zit je nog niet helemaal goed }>
Op hoeveel AA & FSAA?
he leuk gemaakt.
maar ik heb een vraagje hoe duur is de kaart?
ik heb namelijk een nieuwe vga nodig.
en waar heb je hem gekocht?
alvast bedankt he.
Erhm, de standaard koeler is luidruchtig en koelt geen mem, maar toch geef je een 5/5 voor koeling en geluid.
Ook geef je een 5/5 voor featureset, terwijl er een verouderde driver is meegeleverd
En als de overklokbaarheid zo goed is(5/5), waarom zeg je dan niet de clocks die je hebt gehaald?
Ik vind het maar een maffe review.
Ook is de driver support imo niet denderend (heb zelf 6800gt) om de dag een betadriver, maar relatief weinig WHQL drivers
@ Bluecold: De koeling en geluid is idd fout gegaan. Zal ik aanpassen.
Ik geef voor voor de overclockbaarheid een 5/5 omdat XFX de kaart zelf al heeft overgeclocked en dat is ruim meer dan de standaard waarden van andere 7900GT's.

Ik vind de driver support wel goed, juist omdat er veel beta drivers ook uitkomen. Ik vergelijk het met de ATI driver waar er bijna geen voor uitkomen.
met een 6800 gt kon ik bf2 wel spelen met alles op high ,
ik hat alleen de aa uitgeschakeld.
Ik heb dus precies dezelfde kaart van XFX, door XFX geOC'd naar 520/750.

Heb wel gelijk na een uur al een andere koeling gehaald, want die standaardkoeling maakte me toch een partij takkeherrie...

Ik zal binnenkort mijn eigen survey plaatsen...
Je geeft voor overclockbaarheid 5/5 maar je hebt de kaart pas 2 dagen? Hoe overclock je met die kaart, xfx heeft toch geen utillities daarvoor? Het zijn al overgeclockte kaarten. Nog iets, met een 6600 kun je zelfs bf2 High detail spelen. Maar ik zie dat je een adm 3500 hebt en daardoor krijg je niet al de power uit het kaart. Want mijn vriend heeft een adm 3700+ met een 6600GT en hij speelt bf2 met high details.