Aten CS682 Review

-EvoLution- 8 september 2010, laatste update op 8 september 2010, 6.587 views

Aten CS682

Pluspunten

• Makkelijk aan te sluiten
  • Schakelt snel tussen 2 pc's
  • Handige remote control
  • Ondersteuning voor een maximale resolutie van 1920 x 1200

Minpunten

• Geen mogelijk tot het delen van internet via de switch

Features Score: 4
Hier volgt een zeer korte review met antwoorden op vragen die ik zelf ook had voor het kopen van deze KVM-switch.
Is de switch makkelijk aan te sluiten?
Ja, heel gemakkelijk. Je sluit de DVI kabel van je beeldscherm aan op de switch, en je toetsenbord en muis sluit je met behulp van een USB aansluiting aan op de switch. Tevens kan je ook je geluid en microfoon via de switch laten lopen, maar aangezien ik een 5.1 set heb en de switch alleen 2.1 ondersteund zijn deze functies voor mij niet interessant.

Er lopen vervolgens twee kabels uit de switch, beide kabels bevatten een DVI kabel, 2 USB kabels, 1 plug voor geluid en 1 plug voor je microfoon. Eenmaal aangesloten herkent de switch automatisch de pc die als eerste wordt ingeschakeld.

Wil je tevens gebruik maken van de remote control die bijgeleverd is dan is deze ook eenvoudig op de switch aan te sluiten. Deze remote control is voorzien van twee lichtjes, één rechts en één links van de switch-knop. Deze lichtjes geven aan welke PC op dit moment actief is.

Schakelt de switch snel tussen twee pc's?
Ja, binnen 2 seconden schakel je van de één naar de andere pc, deze is dan gelijk bruikbaar.
Er zijn verschillende manieren om te switchen. Door middel van een toetsencombinatie: (2x Scroll lock, gevolgd door Enter) of door de knop op de bijgeleverde remote in te drukken. De laatste optie gebruik ik zelf. De remote is een klein, licht dingetje die je makkelijk op je bureau kwijt kan.

Werkt de switch zoals je verwacht?
Ja, ik heb de switch nu op verschillende PC's geprobeerd waarop Windows XP, Vista en 7 draaien. Ik heb enkel op de PC met XP problemen gehad, waarbij de muis het niet wilde doen. Ik heb eerder het idee dat dit aan de PC ligt gezien deze uit de prehistorie komt.
Deze switch ondersteund een maximale resolutie van 1920 x 1200 omdat ik een scherm heb met een resolutie van 1920 x 1080 was dit een belangrijk plus punt voor mij!

Zoals te zien heb ik alleen op features een 'goed' gegeven, dit omdat er geen mogelijkheid is om internet via de switch te laten lopen. Ik had dit wel graag gehad, maar omdat deze switches gelijk veel duurder zijn heb ik er voor gekozen toch een iets simpelere switch te kopen zonder deze functie.

De andere onderdelen zijn allemaal met een 'zeer goed' beoordeeld. Het is simpelweg een enorm handige en goed werkende switch voor een goede prijs!

Edit 8-9-2010:
Spelfouten verwijderd en foto's in de review gezet.

Heb jij ook een Aten CS682?

Ik heb er geen last van. Mocht jij er wel last van hebben dan is er geen man over boord.
Binnen no-time heb je de kabels omgegooid en is je beeldscherm, toetsenbord en muis weer rechtstreeks op je pc aangesloten. ;)
Dit is nog altijd veel makkelijker en sneller werken dan met 2 beeldschermen, toetsenborden en muizen!:)
Daar heb je gelijk in! :)
Eerst een 2e pc met linux regelen. Dan ga ik hem ook aanschaffen!
Als je een fanatieke gamer bent? Ben je dan wel goed af met dit setje..? Ivm tussenkomende componenten en snelheid
Ik bestuur op dit moment mijn Game PC via de KVM switch. Ik speel Battlefield Bad Company 2 met KVM switch net zo vlekkeloos als zonder KVM switch!
' Battlefield Bad Company 2 '

Om deze game gaat het bij mij ook! Als er maar geen vertragingen zijn. :) Ik heb nog een 2e scherm wanneer de 2e pc aan moet. Anders blijf ik rommelen met de DVI kabel, dit kost veel te veel tijd en ik ben bang dat de connectors het straks ook een keer begeven

[Reactie gewijzigd door guidonno op 8 september 2010 13:00]

Jammer dat er geen switches zijn die zowel DVI als VGA kunnen switchen.

Ik heb thuis een primaire PC die via DVI aan de monitor hangt. Toetsenbord hangt via USB->PS2 in de PS2 poort van de PC (dit omdat dit nog steeds minder compatibiliteits issues geeft) en de muis hangt via USB aan de PC.

Soms wil ik m'n werk-laptop ook beneden aansluiten, wat nu dus veel gedoe geeft met onder het bureau duiken en zo. Maar die heeft alleen maar VGA out.

Dat houdt in dat ik dan nog steeds iedere keer een losse VGA kabel heb liggen of die steeds erbij moet hangen aan m'n beeldscherm. (verondersteld dat deze KVM switch ook prima naar een ingang kan switchen als er verder geen video signaal op staat).
Je kunt ook gewoon een DVI VGA convertertje ertussen hangen?

http://nti.com.vn/images/dvi-vga.jpg kost een eurotje of 8 dacht ik.
Hebben jullie enig idee of je hiermee ook een 120 hz scherm mee kan aansluiten?

Dus een DVI aansluiting die eigenlijk helemaal vol zit met pinnetjes. Normale hebben geloof ik minder pinnen erin zitten?

Oh heb het al gevonden. Niet dus.
De twee dvi connectoren hebben te weinig pinnen.

[Reactie gewijzigd door Pieterpost0rz op 1 augustus 2011 14:52]

Bedankt voor de review, dit is wat ik zoek. :) Beetje jammer dat er geen LAN bij zit inderdaad. :p

[Reactie gewijzigd door Vraaag op 24 maart 2011 19:14]

Weet iemand of deze werkt met een pc en een playstation 3?