Samsung HW-Q800A

Specificaties Soundbar met subwoofer en 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Samsung HW-Q800A Review

Erikatsea 10 september 2021, 2.866 views Product gekocht

Samsung HW-Q800A

Pluspunten

• strak afgewerkt
  • super geluid vooral als ie wat harder staat
  • veel combineer mogelijkheden.

Minpunten

• hij kan wel erg hard!

Geluidskwaliteit Score: 4
Installatie is 'n eitje. Ik zou ook de App erbij gebruiken. Dan kun je nog meer instellen en heb je de afstandbediening eigenlijk nooit meer nodig. Het gebruik met Netflix en Spotify vergt enige creativiteit voordat je het allemaal goed hebt. Ik gebruik het samen met Chromecast. Als je het allemaal goed hebt ingesteld kun je 5.1 streamen naar de soundbar, maar dat betekent dat je 3.1.2 krijgt van de soundbar als je er niet de losse back speakers bij hebt gekocht. Met die speakers (wireless met of zonder extra unit, dwz SWA-9000 of SWA-9500S) krijg je pas het echte surround geluid. Voordeel is dat je ze altijd later kunt kopen. Maar dat hoeft niet.

Het geluid is echt heel goed. Met de verschillende opties kun je het ook op allerlei manieren aanpassen, hoewel ik het meestal op adaptive heb staan. In die stand past de soundbar het geluid zelf aan aan de ruimte.
Met Spotify moet je even zorgen dat je in de settings ervoor zorgt dat je maximale kwaliteit hebt ingesteld. Je kunt dan muziek zoeken die speciaal is gemaakt voor dolby atmos of surround om je soundbar uit te proberen.

Bij Netflix zie je (als je het juiste abonnement hebt) bij de films en series of ze beschikbaar zijn in 5.1 geluidskwaliteit.

Aansluitmogelijkheden te over: ik heb nu digitaal van de tv (t-mobile), hdmi vanaf chromecast, bluetooth naar mobiel. Wireless verbinding naar woofer is ook fijn. Al met al ben ik er erg blij mee. Voor gevoelige mensen kan de geluidservaring nogal heftig zijn. M'n vriendin vond het in het begin vaak too much. Immersive tv-kijken, met name bij goede geluidseffecten kan soms wel 'n beetje veel zijn voor sensitieve mensen. Maar ondertussen vindt ze het wel gaaf. Als je het gewone tv-speakers gewend bent, gaat er wel 'n wereld voor je open. Alsof je in de bios zit met dolby surround.

Heb jij ook een Samsung HW-Q800A?