Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro

€ 403,25
Specificaties Geen WiFi • 9-poorts switch (max 10Gbps) - Bekijk alle specificaties

Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro Review

TheBlueJag 9 september 2021, laatste update op 9 september 2021, 1.613 views Product gekocht

Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro

Deze review toegevoegd omdat er veel wordt geklaagd over stabiliteit van de UDM Pro. De UDM Pro draait nu bijna 2 maanden en heeft ons nog nooit in te steek gelaten. Erg stabiel dus. De integratie tussen de Ubuquiti producten is indrukwekkend. Conclusie: Zeer tevreden

Pluspunten

• Integratie Ubiquiti producten
  • Kan router provider vervangen (KPN)
  • Stabiliteit
  • Via (strakke) app bijna alles in te stellen
  • Eenvoudig uit te breiden

Minpunten

• Niet goedkoop
  • Mist PoE
  • Geen ouderlijk toezicht opties

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5
Deze review toegevoegd omdat er veel wordt geklaagd over stabiliteit van de UDM Pro. Daar heb ik dus geen last van.

Om voor het nieuwbouwhuis mooie wifi punten aan het plafond en de muren te kopen kwam ik uit bij Ubiquiti. Daarnaast wilde ik ook de router van de provider niet meer hoeven te gebruiken voor Internet én televisie. Uiteindelijk een Unifi Dream Machine Pro met 2 US-8-150W Switches 2 U6-Lite en U6-Pro en 3 USW-Flex-Mini's gekocht. Kost wel wat maar dan heb je een mooi staaltje techniek binnen. Het is de Apple onder de netwerkproducten. Dat zie je al aan de verpakking en de spullen die erin zitten. Alles bij Ubiquiti op hun website gekocht. Blijkt toch het goedkoopst.

De UDM Pro draait nu bijna 2 maanden en heeft ons nog nooit in te steek gelaten. Erg stabiel dus. De integratie tussen de Ubuquiti producten is indrukwekkend. Als je een 2e LAN-netwerk aanmaakt op de UDM Pro, kan je die tot en met de USW-Flex-mini's gebruiken om in te stellen per poort.

De snelheid van Internet is de max van de provider. Met Internet Threat Management aan.

Deze week is het ook gelukt de Fritz!Box van de XS4All er tussen uit te halen. Internet, maar vooral televisie kijken werkt als een zonnetje (zie https://github.com/fabian.../blob/master/docs/iptv.md). Met de (aankomende) firmware 1.11 wordt dat nog eenvoudiger.

Conclusie: Zeer tevreden

Heb jij ook een Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties

De nieuwe versie "Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro SE" heeft wel POE.

[Reactie gewijzigd door marcjo op 9 september 2021 13:06]

Ik zie het. Daar betaal je wel ongeveer € 100 extra (excl. BTW) voor.
Eindelijk……..Alleen kun je ‘m nog nergens kopen…. :-(
Hoe heb je de fritz er tussen uit gehaald? Dream machine is toch geen modem?
Ik ben geen netwerkspecialist. Maar Internet werkt gelijk out of the box. Je kan gewoon de UTP kabel, die de Fritz!Box in gaat, direct aansluiten op Port 9. Op de dreammachine kan je de inloggegevens invullen zoals ingesteld op de Fritz!Box. Zie de link aan het einde van mijn review.

Daarnaast kan je via de link IPTV aan de praat krijgen. Dat laatste is nu ook heel simpel met de ontwikkelde wizard.

Het werkt nu al een jaar prima.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.