Sitecom WL-153 (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps) Review

jlease 9 maart 2008, laatste update op 25 april 2009, 1.837 views

Sitecom WL-153 (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps)

Pluspunten

• Snelle eenvoudige installatie.
  • Perfecte ontvangst over drie verdiepingen en tuin.
  • Mooi vormgegeven, aangezien hij in het zicht hangt....
  • Sinds de aanschaf nog nooit problemen en hij draait 24/7!

Minpunten

• Geen

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
Algehele indruk van de WL-153 is prima.
Eenvoudig te installeren, compleet geleverd, compact formaat.

Het ophangen duurde langer dan het installeren.... De installatie via de browser levert geen enkel probleem op, de menu's en instellingen zijn erg intuitief. WPA encryptie samen met MAC beveiliging met een paar klikken ingesteld.

Ontvangst is inderdaad bijzonder goed, de drie antennes blijken te werken, op zolder en achter in de tuin nog steeds perfecte ontvangst en snelheid, zo hoort het.

Ik gebruik de router icm met mijn Chello extreme abb. Pentium 4 3,2 pc met vaste lijn, IBM thinkpad wireless en nog een Pentium 4 2.6 Wireless. Met deze configuratie is de sneldheid op alle machines top. Nog geen enkele uitval oid gehad, kortom een prima wireless router, die misschien niet de goedkoopste is maar daarvoor wel een snelle installatie, snelheid en perfecte ontvangs biedt.

kleine update 09/03/2008 nog steeds geen enkel probleem!
kleine update 12/08/2008 nog steeds geen enkel probleem!
kleine update 25/04/2009 nog steeds geen enkel probleem!

Heb jij ook een Sitecom WL-153 (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps)?

Op zich een goede review, maar met 1 ding ben ik het misschien niet eens. Als je met het prijsverschil van 30-40 euro van 'een Linksys' bijv. een WRT54G bedoelt dan zijn deze twee routers niet met elkaar te vergelijken.

Ten eerste is er sowiezo al prijsverschil tussen MIMO- en oudere generatie routers. Daarnaast biedt MIMO dusdanige voordelen dat dit voor iemand de meerprijs waard kan zijn vanwege betere prestaties.

En tot slot wil ik dan zeggen dat je deze Sitecom beter met de Linksys WRT54GX4 kan vergelijken aangezien deze producten in dezelfde categorie (MIMO) zitten. En de X4 van Linksys is zelfs 2 tientjes duurder ;)
Ik mis ook een beoordeling over de features.
dat jij het een goed apparaat vindt is leuk, maar geeft mij geen extra informatie