1 review

Transcend 220S 512GB

€ 72,83
Specificaties M.2 80mm • 3d v-nand (TLC) • PCI-e 3.0 x4 - Bekijk alle specificaties

Transcend 220S 512GB Review

jongerenchaos 1 september 2021, laatste update op 1 september 2021, 105 views Product gekocht

Transcend 220S 512GB

De schijf werkt prima onder Linux. Na installatie wordt de schijf prima herkend. Het lijkt er wel op dat het aantal TBW niet helemaal te kloppen. De beloofde snelheid volgens de specs wordt gehaald onder linux.

Pluspunten

• Lees en schrijf snelheid

Minpunten

• TBW lijkt niet te kloppen (geen 1100TB maar 200TB)

De snelheid van de schijf haal ik ongeveer 3.000MB/s als leessnelheid ook de leessnelheid van 2.000MB/s haal ik onder linux. Dus qua snelheid prima op orde.

De schijf heb ik echter gekocht voor het hoge aantal TBW's. Dit in verband met een opzet dat de schijf wordt gebruikt incombinatie met Proxmox en een groot aantal schrijfacties in een cluster.

Volgens de product omschrijving is het product geschikt om maximaal 1100TB te beschrijven. Dus zeer veel.

Helaas geeft mijn Proxmox linux omgeving iets heel anders aan en zou er maar maar 12TB nu = 6 procent = 12/6*100= 200TB te beschrijven zijn. Immers het product heeft al een wearout van 6%!.

Dit geldt overigens ook voor andere schijven die ik in bezit heb van Transcend binnen deze serie.

SMART/Health Information (NVMe Log 0x02)
Critical Warning: 0x00
Warning Comp. Temperature Time: 0
Critical Comp. Temperature Time: 0
Thermal Temp. 1 Transition Count: 18
Thermal Temp. 1 Total Time: 97

Dus let op met het kopen dat het er op lijkt dat het aantal TBW's niet klopt.

Heb jij ook een Transcend 220S 512GB?

ik heb denk ik de review gemist, maar ik zie wel een klacht omschrijven.
Jammer want het lijkt mij een mooi onderwerp.

Waarom deze opmerking? snelle schrijf ==> hoe wat waar waarom? wordt niet over gesproken. snel ten opzichte van? prijs / concurrenten? etc.
Daarnaast vind ik het ietwat discutabel dat je de Proxmox software gelooft,
die op basis van waarschijnlijk SMART waardes die 6% waarde geeft.
En daarnaast vertaal je dan die 6% wearout ook nog letterlijk naar TBW.

Ik zie ook op de Transcend site die 1100TBW waarde staan.
Dat gaan ze volgens mij niet zomaar verzinnen...
Het zou ook een verkeerd 'berekende' of 'geinterpreteerde' SMART waarde kunnen zijn, toch?

Transcend heeft ook een eigen utility (SSD Scope) waarmee je eens zou kunnen kijken
wat ze zelf aangeven (lijkt wel alleen onder Windows te werken....).
Het zou inderdaad een verkeerde waarde kunnen zijn.
Ik heb inmiddels ook 1 van de 2 in een Windows PC geplaatst en die geeft dezelfde waardes aan...

Vraag staat ook uit bij Transcend met de vraag hoe dit mogelijk is.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.