Samsung Galaxy Watch4 (40mm) Zwart (Zwart)

€ 134,95
Specificaties Android compatibel en 25,9g - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Watch4 (40mm) Zwart (Zwart) Review

Fuss! 28 augustus 2021, 1.889 views Product gekocht

Samsung Galaxy Watch4 (40mm) Zwart (Zwart)

Beste smartwatch voor deze prijscategorie en schitterend minimalistisch design, maar ik had meer verwacht van de batterijduur. Google Wear gebaseerd, maar niet te koppelen met de Google Wear app.

Pluspunten

• Mooi minimalistisch design
  • Vlotte interface
  • Toegang tot Google App Store

Minpunten

• Batterijduur: houdt het niet veel meer dan 1 dag vol bij AOD

Dit lijkt me momenteel (aug 2021) het toestel waar je het meest smartwatch krijgt voor de prijs (ik betaalde bij pre-order €218 en krijg nog een duo wireless charging pad toegestuurd).
Erg handig als sporthorloge (Strava).

Ik ben voor de kleine variant (40mm) gegaan gezien mijn eerder dunne polsen (~16cm); het horloge wordt aangeraden voor een polsomtrek van 15 tot 17 cm; ik gebruik het vierde gaatje. Verder hou ik niet zo van erg grote horloges.
De Classic heeft een mechanische draaischijf, maar is ook groter en draagt een stevige meerpijs. Ik heb liever het minimalistisch design van de 40mm. Verder heeft deze 40mm een bandje waarvan het uiteinde onder de rest van het bandje verdwijnt; als ik het goed voorheb is dit niet het geval bij de Classic.
Puntje van kritiek: het scherm had lichtjes gebogen mogen zijn zoals bij een alledaags horloge, dan was het helemaal af (maar begrijp dat we hierop nog enkele jaren kunnen wachten).

De batterij houdt het niet erg lang vol: bij 'always on display' (AOD) en matig gebruik kan je op ongeveer 24 uur rekenen. Wanneer de display gedoofd mag worden is er meer marge: ik zit op 59% net voor het slapengaan.
Met de Enyxos W920 op 5nm (nieuwe generatie) had ik toch echt vooruitgang verwacht tegenover bvb. de Watch 3 op 10nm, zeker omdat de W920 een dedicated "Cortex-M55" heeft welke specifiek erg lage power consumption voor AOD waar zou moeten maken.
Gezien ik zeker er de dag mee door kom, kan er een voldoende van af. Maar ik heb er wel mijn twijfels bij of dit na 3 jaar nog steeds zo zal zijn.

De hartslagsensor lijkt me nauwkeurig. De andere functies (ECG, body fat measurement, etc.) lijken me vooral een gimmick gezien dit manueel moet uitgevoerd worden en dit toch wat tijd en behendigheid vraagt (NB: een Samsung smartphone is voor de meeste van deze additionele functies vereist, tenzij de app gesideload wordt).

De watch 4 lijkt echter (momenteel toch) niet te willen connecteren met de Google Wear OS app op m'n telefoon. Interfacen kan enkel met de Samsung app (ik gebruik een Samsung smartphone).
Verder lijkt Samsung hun Bixby nog steeds door de strot proberen duwen: zo komt bij lang drukken op de bovenste knop Bixby tevoorschijn (maar lijkt niet te werken voor mij; ik hoef geen Bixby).

Er is een mooie collectie Watch Faces, maar had graag wat meer Outlook-intergatiemogelijkheden op de watch face gezien (bvb. volgende meeting is enkel mogelijk via Google Calendar, geen Outlook).

Heb jij ook een Samsung Galaxy Watch4 (40mm) Zwart (Zwart)?

Vraag & Aanbod

Geachte Fuss

Hij werkt wel bij de Samsung Wear en met de google fit
Bij de samsung wear kan je wel dingen instellen hoef je het niet op te horloge zelf te doen en daarna zit het meteen op je horloge.

Groeten Nico Jansen
Klopt, in de 'Samsung Wearable' app kan ik de Watch 4 instellen, en inderdaad Google Fit is gesupporteerd, maar de app 'Wear OS' van Google kan niet connecteren met de Watch 4 (op moment van schrijven toch).
Wou dit toch even meegeven gezien dit contra-intuïtief is voor een 'powered by Wear' horloge.
Ook de Strava watch app vraagt me: "On your phone, login to Strava using the Android Wear app", maar dit is dus niet mogelijk: de Wear app kan niet connecteren. Strava opent gewoon een portal in de browser waarna ingelogd kan worden.
Leuke review, Heb versie 1 gehad maar was blij dat ik hem weg kon doen. Met OS wear heeft elk horloge
max. accuduur van 1 dag. Mooie horloge met veel functionaliteit maar kon er niet aanwennen dat ik hem iedere dag moest opladen. Hoop dat jij er wel aan kunt wennen.
Misschien is elke dag opladen wel handiger dan elke 2 dagen :). Want bij een dagelijkse oplaadbeurt sta je er minder bij stil: het wordt een gewoonte om net voor het slapengaan het horloge uit te doen en op te laden (net zoals dat bij de mobiele telefoon gebeurt). Dus geen "oeps ik ben het vergeten": opladen zit ingebakken in het dagritme.
Twee problemen echter:
  • Wat zal dit geven na 2-3 jaar... kom ik nog steeds de dag door? TBD. Gelukkig is een batterij vervangen op de Watch 3 alvast mogelijk; ik hoop hetzelfde voor de Watch 4
  • De slaaptracker is niet langer relevant (maar daar ben ik gerust in :Y) )