1 review

Specificaties 1.750W vermogen - Bekijk alle specificaties

Ninja AF160 Review

paules67 24 augustus 2021, 297 views Product gekocht

Ninja AF160

Geheel van plastic ook vanbinnen.

Pluspunten

• Bakresultaten schijnt goed te zijn (niet kunnen testen)

Minpunten

• Geheel van plastic ook vanbinnen
  • Afwerking van laag niveau/schoonheids foutjes
  • Buitenkant word kokend heet

Gekocht vanwege goede reviews. Eenmaal thuis en uitgepakt, schrokken wij ons rot. Deze airfryer is gemaakt van goedkoop aanvoelende en uitziend glimmend plastic, hier en daar verchroomd. Toen wij de bak uit het apparaat trokken, waren wij helemaal verbaasd; de binnenzijde is ook plastic ipv metaal (zie foto). Wij hebben hem even aangezet voor eerst gebruik, de hele kamer stonk naar chemische plastic lucht en sloeg op je luchtwegen, tevens een zwarte walm uit apparaat. De buitenkant werd kokend heet (kon je niet aanraken dus zeer gevaarlijk voor kleine kinderen in de buurt). Stekker eruit gehaald, laten afkoelen en terug in de doos voor retour.
P.s. afwerking was hier en daar ook slecht zoals het klokje in de bedieningspaneel welke iets scheef gemonteerd zat, kieren rondom de bak als je hem terug plaatst en toetsen op bedieningspaneel die niet direct werkten.... nacontrole in fabriek is van laag niveau of is er totaal niet. Schrijf niet deze review om het merk Ninja als slecht te bestempelen, dit kan een maandagochtend exemplaar zijn. Maar dit had veel slechter kunnen aflopen bv brand.

Heb jij ook een Ninja AF160?

Dit plastic is natuurlijk bestand tegen hoge temperaturen, daar is het apparaat ook op ontworpen.
Wat sterke luchtjes heb je altijd bij ingebruikname van nieuw plastic spul, ruik maar aan je drinkfles. :)
Een beetje een storm in een glas water deze review, tenzij de vlammen eruit sloegen ?
Dat het plastic zwart begint te walmen? Dat is een teken dat het begint te smelten door te hitte, en dat noem jij een storm in een glas water. Kijk ff in je oven of airfryer thuis, zie jij daar plastic binnenzijde? Volgens mij is dat van metaal hetzij met een laag teflon, emaille o.i.d. maar zeker geen plastic. Buitenmantel o.k. maar de bakruimte waar het 250 graden in kan worden 8)7
Ik heb meerdere Airfryers gehad van Philips en alternatief. Het binnenwerk is echt allemaal van plastic. :)

In je appels en peren vergelijking is mijn bakoven van binnen van metaal, plastic en glas.
Mijn auto is ook van staal, rubber, leer, stof en van plastic. Zijn I.C.E. haalt 500+ graden. :*)

[Reactie gewijzigd door Remag22 op 25 augustus 2021 06:51]

Onzin!

Werk in de horeca al vele jaren en ben nog nooit plastics tegen gekomen in een ovenbakruimte. Magnetron bakjes smelten bij een temperatuur.tussen 120 en hooguit 150 graden, magnetron wordt bij voedselbereiding niet warmer dan iets boven kookpunt van water oftewel 100 graden. Wij zelf gebruiken ze niet omdat er toch giftige stoffen kan vrijkomen en prefereren bv glas.
Ja, er zijn plastics die temperaturen van 300 graden of meer kunnen weerstaan, deze zijn duur en ben ik nog niet tegen gekomen in apparaten in de keuken, zelfs niet onze professionele keukenapparatuur. Deze plastics moeten hoge wrijvingen kunnen weerstaan en vind je meer in auto of vliegtuig industrie, absoluut niet als bekleding van een ovenruimte.

Er is echter één plastic (coating) die wel gebruikt wordt bij voedselbereiding en dat is pfte oftewel teflon. Het kan dus zijn dat deze airfryer van binnen een teflon coating heeft. Toch lijkt mij dat merkwaardig omdat teflon snel beschadigd en Ninja Foodi maakt gebruik van keramiek in hun producten.

Siliconen wordt veel gebruikt in ovens als bakvorm, steuntjes van grilplaat, handvatten van pannen en noem maar op.
Siliconen is echter geen plastic maar silicium oftewel heel fijn woestijnzand die een chemisch proces ondergaat met methylchloride.

Om nog even terug te komen op de airfryer van de topicstarter; ik las dat je hem al geretourneerd heeft. Al iets vernomen van de leverancier dwz omgeruild voor ander exemplaar, betrof het een fabrieksfout?

Mvg Roberto

[Reactie gewijzigd door Roberto 1981 op 25 augustus 2021 14:02]

B.S. Verander jij ook even van onderwerp. Het gaat over Airfryers en niet over ovens of magnetrons. }:O

En iedereen die WEL Airfryers gebruikt weet dat het binnenwerk gewoon van plastic is. :*)

Ik heb nog even op dit typenummer gezocht en hij schijnt veel in Australië verkocht te worden.
Bij meer dan 10 AUS websites vond ik meer dan 1000 (1K) positieve 100% perfecte reviews.
Zoek op "Ninja AF160" en zie voor jezelf wat ik bedoel. Dus zo slecht is deze blijkbaar niet. :*)

[Reactie gewijzigd door Remag22 op 25 augustus 2021 14:41]

Het is altijd triest dat mensen uitspraken doen over zaken waar ze totaal geen ervaring mee hebben.......En dat zeg jij.

Nogmaals in mijn vak ben ik nog nooit plastic tegengekomen in een ovenruimte waar de temperatuur kan oplopen tot wel 300 graden. .En ja een airfryer is ook een oven, een compacte convectie oven wel te.verstaan. Dus wie heeft hier geen verstand van zaken? Echt in en in triest dit.

Overigens haal jij auto's aan in je eerste reactie, over ander onderwerp aanhalen gesproken en dat terwijl een airfryer dus gewoon een verkapte oven is.
Magnetron haal ik aan omdat daar wel plastic in gebruikt kan worden maar wordt lang zo heet niet als een oven.

Tevens heb ik ook even van de gelegenheid gebruik gemaakt om te zoeken op dit type airfryer. Op de foto's die ik tegen kwam is duidelijk te zien dat de binnenzijde van metaal is. Zeker de bodem waar de bak op rust, moet ook wel want deze komt direct in contact ermee en kan bij dit type 255 graden worden wat hoger dan normaal is voor een airfryer. Plastic is not done!

Mvg Roberto
Amateur humor op tweakers, I love it ! Al die Airfryers hebben een plastic binnenkant. Ja echt waar.
Dat mensen die alleen met een oven werken dat niet geloven spreekt voor zich.
Maar stuur mij anders even een linkje waarop te zien is dat deze van binnen van metaal is...
Admin-edit:Belediging verwijderd.

pricewatch: Ninja AF160

Kijk op de vierde foto en zoek de verschillen met de foto van de topicstarter.

Enne.....veel plezier verder in je Fisher Price keuken.

[Reactie gewijzigd door Santford op 27 augustus 2021 10:14]

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.