TP-Link AC2600 Wi-Fi Range Extender RE650

€ 69,94
Specificaties Multifunctioneel, WiFi max. 2,533Gbps - Bekijk alle specificaties

TP-Link AC2600 Wi-Fi Range Extender RE650 Review

Grijns 23 augustus 2021, 326 views Product gekocht

TP-Link AC2600 Wi-Fi Range Extender RE650

Ik heb de RE650 ingesteld als access point met een 1Gbit bedraade backhaul. De RE650 werkt prima en is goed in te stellen.

Pluspunten

• Goede stignaal sterkte
  • Geen app nodig om in te stellen
  • Zelf in te stellen nacht modus

Minpunten

• Kan ander stopcontact deels blokkeren

Beheerbaarheid Score: 5
Ik woon in een nieuwbouw woning en ook hier zijn de draadloze verbingingen met de RE650 goed.
Zeker op 2.4Ghz, ook als er een vloer of muur tussen zit. 5Ghz werkt ook prima maar komt, zoals te verwachten, minder vinder.

Grote plus vind ik dat de instellingen op de RE650 zelf te maken zijn zonder dat je een app, externe website, etc nodig hebt. De interface is netjes en overzichtelijk.

Een tweede grote plus voor mij is de mogelijkheid om een nacht modus in te stellen op zelf gekozen tijden. Hierdoor gaan echt alle lampjes uit en zo heb je er geen last van als hij, bijvoorbeeld, op een slaapkamer geinstalleerd is.

Enig nadeel van de RE650 is dat hij redelijk fors is en dat hij andere stopcontacten deels blokkeerd. Een type F stekker zal dan niet meer passen maar een type C stekker nog wel. Hier had iets meer rekening gehouden kunnen worden.

Kortom, de RE650 is een aanrader voor iedereen die een goede AP zoekt.

Heb jij ook een TP-Link AC2600 Wi-Fi Range Extender RE650?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.