Bose Sleepbuds II (Wit)

€ 259,99
Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Bose Sleepbuds II (Wit) Review

Jago2 23 augustus 2021, laatste update op 23 augustus 2021, 222 views Product gekocht

Bose Sleepbuds II (Wit)

De belangrijkste eigenschappen van de sleepbuds II zijn goed. Omgevingsgeluid maskeren en draagcomfort. Er zijn een aantal punten die een volgende generatie beter zouden kunnen maken. Ik raad dit product zeker aan om te proberen als je geen last wilt hebben van omgevingsgeluiden tijdens het slapen.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Geluid maskeren
  • Aardige app

Minpunten

• Valt (heel soms) uit oor
  • Te korte geluidsfragmenten (herhaling)
  • Soms lastig in oplaadcase te leggen

Ik heb de sleepbuds gekocht toen ze uitkwamen.
Ik schrijf geen uitgebreide review, maar kort op wat mijn ervaring met de sleepbuds is.

Het draagcomfort is goed. Je kan op de zijkant van je hoofd liggen en voelt ze dan niet vervelend in je oren zitten. Er zitten verschillende maten opzetstukkjes bij. Ik gebruik de middelste maat, die valt een enkele keer uit m'n oren dat merk ik dan 's nachts of sochtends. De grotere maat is te groot. Misschien zou het goed zijn als er 4 maten bij zitten. In het begin heb ik één keer wat irritatie gehad en ze een paar dagen niet gebruikt. Daarna nooit meer.

De sleepbuds maskeren omgevingsgeluid uitstekend. Je kan zelf kiezen op welk volume je het geluidsfragment instelt.

De keuze in geluiden zal voor veel mensen leuk zijn, maar ik vind het erg beperkt.
Voor mij zijn er maar enkele geluidsfragmenten geschikt waarbij niet heel duidelijk een herhaling te horen is. De fragmenten zijn namelijk maar iets van 15 seconden lang. En dat is erg irritant als je het eenmaal doorhebt.
Als het geheugen de beperkende factor is, zou meer geheugen een oplossing zijn of een optie om minder geluiden tegelijk erop te zetten (die wel langer zijn).
Gelukkig zijn de paar geluiden waarbij de herhaling minder opvalt prima.

Ik gebruik de wekker functie, stel als ik een wekker wil deze in via de telefoon wanneer ik ga slapen.
Dat werkt goed.

Het kan zijn dat de buds vastlopen en niet willen opladen in de case. Dat is bij mij één keer gebeurd.
Dan kan je de buds en case samen resetten met een prikkertje (resetknop).
Je moet goed opletten dat de sleepbuds goed in de case zitten als je ze uitdoet om te gaan opladen. Het kan gebeuren dat ze net niet goed zitten en laden ze dus niet op, dat zou iets makkelijker mogen zijn.

De case moet (gok ik) eens in de 5 dagen opgeladen worden. De accu die daar in zit zou iets groter mogen zijn, alhoewel je hem ook aan de oplader zou kunnen laten. De accu in de sleepbuds zelf is nooit te klein geweest.

Heb jij ook een Bose Sleepbuds II (Wit)?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.