Lenovo IdeaPad 5 Pro 14ACN6 (82L7006PMH)

Specificaties 14" • 2880x1800 • 512GB • AMD Ryzen 5 - Bekijk alle specificaties

Lenovo IdeaPad 5 Pro 14ACN6 (82L7006PMH) Review

teun.nijssenNewbie 20 augustus 2021, laatste update op 20 augustus 2021, 1.168 views Product gekocht

Lenovo IdeaPad 5 Pro 14ACN6 (82L7006PMH)

Ubuntu 21.04 werkt zonder ook maar een kernel tweak

Pluspunten

• snel en mooi

Minpunten

• 150% Display scaling nodig (oude ogen)

Ubuntu 21.04 werkt zonder ook maar een kernel tweak.Ik heb nog geen fouten gevonden, alle hardware lijkt te werken en ook /var/log/syslog ziet er goed uit.

Ik had vooraf schrik voor de GPU, maar de amdgpu in U21.04 werkt ook voor Youtube 4K test streams goed. Externe 4K via HDMI nog niet getest (heb ik niet).

Uiteraard voor installatie eerst met een USB stick testen voor je Win10 verwijdert.
De BIOS key is F2; meermaals typen tijdens power on
ubuntu-21.04-desktop-amd64.iso

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad 5 Pro 14ACN6 (82L7006PMH)?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.