MSI Clutch GM41 Lightweight Wireless

€ 64,95
Specificaties Radiogestuurde muis en 20.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

MSI Clutch GM41 Lightweight Wireless Review

Vuggie 15 augustus 2021, laatste update op 6 september 2021, 164 views Product gekocht

MSI Clutch GM41 Lightweight Wireless

Mooie draadloze muis maar het gebruik kent een staartje.

Pluspunten

• Licht
  • Mooie uitstraling
  • Groot genoeg

Minpunten

• Bijgevoegde software
  • Verbinding die soms wegvalt

Vorige maand gekocht als vervanging van een 15 jaar oude Logitech G5. De GM41 ligt erg licht in de hand en is geschikt voor als je gemiddeld tot grote handen hebt. Verder ziet de GM41 er goed uit en is vooral het basisstation waarop je de muis plaatst een zeer nette oplossing. De muis heeft voldoende knoppen voor keybinds. De muis ondersteunt drie profielen met ieder vijf verschillende instelbare resoluties tot 20.000 dpi. De knop voor het wisselen van resolutie zit aan de onderkant van de muis dus dat kan niet snel mid-game.

Toch heb ik een tweetal wat mindere ervaringen met het product:
- Heel incidenteel verliest de muis een fractie de verbinding. Dat is dan maar een seconde maar kan toch vervelend zijn als je midden in een spelletje zit. Ik heb geen ervaring met andere wireless gamemuizen dus ik weet niet of dat vaker voorkomt, maar bij deze muis dus wel.
- De software om de muis mee aan te sturen (Dragon Center / MSI Center) is werkelijk bagger. In draadloze modus blijft de software zeuren om het updaten van de firmware maar doet dat vervolgens niet. Het is mij alleen gelukt om via een bedrade verbinding de instellingen van de muis aan te passen. En zelfs bedraad ging het niet altijd goed.

Ik heb daarom even getwijfeld of ik hem terug zou sturen maar ik heb besloten hem te houden. Voor mij is het (net aan) voldoende maar als je hem echt voor het gamen koopt zou ik nog even verder kijken.

06-09-2021: Ik heb de muis alsnog geretourneerd. Het verbreken van de verbinding tijdens gamen nam storende vormen aan.

Heb jij ook een MSI Clutch GM41 Lightweight Wireless?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.