Samsung Odyssey Neo G9 (LS49AG950NUXEN) 49" Wit, Zwart

€ 1.580,56
Specificaties 49" • 5120x1440 • 240Hz • VA • 1ms - Bekijk alle specificaties

Samsung Odyssey Neo G9 (LS49AG950NUXEN) 49" Wit, Zwart Review

jambek524 8 augustus 2021, laatste update op 10 augustus 2021, 2.142 views Product gekocht

Samsung Odyssey Neo G9 (LS49AG950NUXEN) 49" Wit, Zwart

Wat een verademing deze monitor ! Echt abnormaal ! Via alert van Coolblue op de hoogte gesteld dat ie leverbaar was, dus direct besteld ! Review is vast oppervlakkig, jammer dan, rest kan je uit de specs halen, niet de echte ervaring, die moet je zelf beleven !

Pluspunten

• Super kwaliteit beeld/kleuren
  • Stevige stand
  • Mooie bouw

Minpunten

• prijs
  • Speakers geen meerwaarde
  • meer?? pffff moeilijk !

Ik heb er even op moeten wachten sinds maart. Wat een mooi scherm. Wat erg opvalt is dat je
er na zeer korte tijd aan gewend bent, de curve valt niet eens meer op! Lekker die 240hz.
Scherm ziet er mooi uit, kraakt niet zoals eerste model. Joystick onder de monitor werkt erg fijn.
Had eerst wat moeite om hem op 240hz te krijgen. Dp kabel bijgeleverd, HDMI niet nodig achteraf.
Let op dat je de DP kabel wel op 1.4 zet. Doe je dit niet dan krijg je geen 240hz. Heb er wel een
3080 Ti bijgekocht. Uitstekende beeldweergave, geen ghosting/backlight bleed. Zwart is zwart.
Speakers zijn echt niet nodig.
Als je het kan: DOEN !

Heb jij ook een Samsung Odyssey Neo G9 (LS49AG950NUXEN) 49" Wit, Zwart?

Net system performance test gedaan bf 4, op ultra 176 fps op 240hz! Fantastisch mooi beeld, kon je het maar eens zelf zien!
Hey Jambek,

Kan jij iets roepen over de HDR kwaliteit? Lees dat hier issues mee zijn, dat de brightness dan relatief laag is.
Hi Dizzy,

Ik ben geen nerd, ik ga er niet zo diep op in. Alles aan de monitor bevalt mij erg
goed. Ik weet zeker dat, met mijn game verleden, mocht er iets niet goed zijn,
mij dat zou opvallen. Nog geen minpunt gevonden.

Misschien dat ik iets voor je kan testen?
Ik overweeg de monitor ook, maar het blijft een hoop geld.

Aanleiding van de vraag was dit artikel:

Maar verder is er niet zoveel over te lezen/vinden (ding is natuurlijk ook pas amper op de markt).

Dus specifiek testen, nee niet echt, geen idee of je een game met hdr ondersteuning hebt geprobeerd?
Heeft een redelijk zieke HDR2000 spec. Red Dead Redemption 2 en Tomb Raider zien er waarschijnlijk prachtig uit. https://www.youtube.com/watch?v=gijMkLA-e8c

Wat ik me afvraag is of het een betere ervaring geeft in de hoogte vergeleken met een OLED tv, of dat het breedte effect genoeg is voor immersion. Ik zou dan toch verticaal gaan kijken...
Firmware update misschien een oplossing volgens de eerste post, even afwachten. Ik speel veel BF 4 wat echt heel veel mooier is op deze monitor, natuurlijk ook de combi met de 3080Ti. Hiervoor had ik een
34inch 144hz met een 2070. Ik denk dat je met de instellingen moet 'spelen', wat voor de een goed is, is voor de ander..... Natuurlijk is het een hoop geld, ik heb er geen seconde spijt van, sterker, zou never nooit meer naar een kleiner scherm willen. Alle hobby's kosten en 'had ik maar' gaat er bij mij niet in. Is allemaal geen antwoord op je vraag, maar wil alleen aangeven dat hij allround een topper is. Mocht je een spel/spellen weten, kan ik kijken of ik die kan downen en spelen. En ervaring delen.
Hey Jambek,

Lees nu pas je reactie, en hier hetzelfde, zit nu nog op een 34" 3440x1440@60hz, en daar ben ik na 6 jaar wel op uitgekeken. Ik doe het nu nog met een 1080 gtx, maar bedoeling is om naar alder lake + 3080 over te stappen zodra dit beschikbaar komt (en in geval van gpu, betaalbaar). Ook geen idee of een 1080 de neo g9 voldoende kan aansturen, dus ook niet direct haast met de g9.

Een game die veel wordt gebruikt voor hdr-tests is Shadow of Tomb Raider. Zie hier een top 10 lijst voor HDR enabled games: https://www.thegamer.com/...il-village-battlefield-v/

hdr is gewoon een feature van de laatste 2 a 3 jaar, daar hoef je geen nerd voor te zijn. Enige wat je moet weten is dat als het ondersteunt wordt, je het aan wilt hebben staan ;)
De 3080 en de ti trekken deze monitor niet op 240hz alleen als je een oudere game speelt of alles op een lagere setting zet dan kan je die 240 hz halen.
@Shifra Met de 3080ti alles met gemak in de hoogste settings op 240hz !!
BS ik draai zelf een RTX 3090 en haal bij lange na niet de 240hz met alles max niet eens met alles hoog.

Enige pixel problemen of andere kwaliteit problemen zo als bij originele G9 ?
Pixels ok. Geen enkel ander probleem, ook het kraken niet !
Dat is echt klote, nieuwe onderweg ?
Nog niks gehoort van megekko ik heb wel goede hoop maar veel stress, bij mediamarkt had ik 3x pech 3e scherm 1 dode pixel op een originele G9 1e keer 3 dode 2x 15+ laatste scherm was ik van plan te houden tot het op zwart ging en osd niet reageerde 2x per dag vetrouwde ik het niet meer.
De 3080 ti draait alles met gemak, geen herrie en geen te hete kaart. Ook geen enkel pixel probleem, geen gekraak, echt hele fijne monitor met 240hz/1ms!
jambek,

dank voor je review.
Ik zit naar deze monitor te kijken, zelf heb ik ook een 3080ti gaming X trio 12G maar dan van MSI.

Wat voor een CPU heb je als ik vragen mag. Ik zit op een i7-8700

Je zegt in je reply aan @Shifra
Met de 3080ti alles met gemak in de hoogste settings op 240hz !!
Wat speel je bijvoorbeeld, ik speel voornamelijk BF 5 en strak 2042.

Ik hoor graag even van je, alvast bedankt.
Hoi Jean Luc, ik speel alle bf vooral 4 , racegames, ik heb een i9, 10920X, Asus prime x99 en 3x m.2
Pc afgelopen maart gebouwd, denk dat ik straks ook 2042 aanschaf
Ik zie dat je schrijft dat de speakers geen meerwaarde hebben. Maar de monitor heeft geen speakers :)
Speakers, welke speakers ??
Goh, ben je ook wakker?