Logitech MX Anywhere 3 Zwart

€ 74,71
Specificaties Bluetooth muis en 4.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech MX Anywhere 3 Zwart Review

bramosditaljano 8 augustus 2021, laatste update op 8 augustus 2021, 355 views Product gekocht

Logitech MX Anywhere 3 Zwart

Gekocht als opvolger voor mijn Anywhere 2S, waarvan het rubber losliet. Bevalt tot nu toe prima: voelt in gebruik hetzelfde als de 2S, maar met wat meer opties (via 'Logitech Options'-app). Scrollwiel is even wennen, maar volgens mij 'n verbetering.

Pluspunten

• Degelijk
  • Koppelt aan meerdere apparaten
  • Bluetooth / USB

Minpunten

• Goedkoper kan nooit kwaad
  • Horizontaal scrollen met 'kantelen' van scrollwiel had mijn voorkeur

Aanvullend op mijn korte notities ga ik hier wat verder in op het scrollwiel. Toen ik over aanschaf nadacht, las ik daar verschillende verhalen en ervaringen over. Ondanks dat of iets fijn werkt of niet natuurlijk subjectief is en blijft, zijn de mogelijkheden dat niet.

Horizontaal scrollen
Gaat niet meer door het scrollwiel van/naar links of rechts te 'kantelen'. Je kunt horizontaal scrollen door één van de duim-knoppen in te drukken en dán te scrollen. Dat conflicteert niet met de andere functies die je aan die knoppen toewijst, zoals vorige/volgende of undo/redo.

Middelste knop
Je kunt zowel het scrollwiel zelf als de 'gesture-button' (daaronder) instellen als middelste knop. Bij de 2S kon je geen functie toewijzen aan het indrukken van het scrollwiel.

Scrollsnelheid wisselen
Zoals in verschillende online reviews uitgebreider aan bod komt, is het mechanisme om te wisselen tussen trage scroll (met 'tandjes') en snelle (zonder weerstand) nu magnetisch geworden. Dat ging op de 2S mechanisch en om te wisselen moest je het scrollwiel indrukken. Met dit magnetische systeem zijn 'n paar nieuwe dingen mogelijk, met behulp van Logitech Options:
  • Weerstand van het scrollwiel in 'trage' stand is nu instelbaar.
  • Muis kan automatisch switchen van 'trage' naar 'snelle' stand, afhankelijk hoeveel zwieper je aan het scrollwiel geeft. Dat heet 'SmartSwitch'. De gevoeligheid van die switch is instelbaar.
  • In aanvulling op of in plaats van voornoemde automatische switch, kun je ook nog steeds handmatig (via een knop op de muis) wisselen tussen 'trage' en 'snelle' scroll. De knop die je hiervoor wilt gebruiken kun je via Logitech Options kiezen. Vanwege mijn gewenning aan de 2S heb ik een druk op het muiswiel ingesteld als switch-knop, en de 'gesture'-knop (daaronder) ingesteld als middelste knop (één keer drukken) of 'gesture'-knop (ingedrukt houden en bewegen).
Daarnaast kun je natuurlijk via de Windows Options instellen hoeveel regels je per keer wilt scrollen. Zo kun je de 'trage' scroll sneller of trager (/nauwkeuriger) configureren.

Heb jij ook een Logitech MX Anywhere 3 Zwart?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.