1 review

SVS SB-1000 Pro (Zwart)

€ 699,-
Specificaties 1.0 Subwoofer speaker - Bekijk alle specificaties

SVS SB-1000 Pro (Zwart) Review

tikk3r 7 augustus 2021, laatste update op 17 augustus 2021, 1.445 views Product gekocht

SVS SB-1000 Pro (Zwart)

Top subwoofer waarmee je makkelijk een aardbeving veroorzaakt. Vooral het compacte formaat waaring SVS deze 12" driver weet te leveren was voor mij aantrekkelijk. Het kost wat, maar dan haal je ook wat in huis. Klein nadeel is dat er alleen een aan en uit is, geen auto-standby.

Pluspunten

• Compact voor wat het levert
  • Vernietigt kleine kamers met gemak
  • Ondanks de app toch nog fysieke knoppen

Minpunten

• Moet verplicht een minpunt geven

Muziekweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Mid- en hoogweergave Score: 4
Het laatste puzzelstukje om mijn 5.1.2 setup compleet te maken. Hij is hier gepaard met twee Dali Zensor 5 als fronts, een Dali Spektor Vokal als centre, twee Dali Spektor 1 als surrounds en twee Dali Alteco C1 als Atmos enabled speakers. De versterker is een Denon X1400H met Audysey room correction toegepast. Tot slot is de ruimte een 3 m x 4 m gedeelte van een L-vormige woonkamer.
PB vs SB
De speurtoch begon zoals gewoonlijk met een scala aan merken door spitten. Al gauw kwam ik tot de conclusie dat je bij de meeste merken voor subwoofers toch vaak veel voor looks betaalt. Ze lijken mij aan de dure kant zijn voor wat ze leveren qua frequentiebereik. Daarom ging ik het bij meer typische subwoofer fabrikanten zoeken. Van de populaire merken was SVS eigenlijk de enige die ik hier in Nederland makklijk kon krijgen, dus viel de keuze op dit merk.

Ik heb een tijdje lopen wikken en wegen tussen de SB (sealed) en de PB (ported) variant. Volgens de online communities is meer altijd beter en is de grootste PB de "obvious choice". Helaas heb ik geen oneindig diepe portemonnee. Tevens hoef ik ook geen grote ruimte met bas te vullen. Waar de PB in principe 3 Hz lager gaat tot 17 Hz, zegt SVS op ongeveer 3 Hz aan extension te rekenen in kleine tot middelgrote ruimtes. Die 3 Hz maak ik mij niet zo druk om, dus samen met mijn budget viel de keuze uiteindelijk op de SB variant.
Indruk
Ik heb er nu ruim een maand mee kunnen spelen en de SVS SB-1000 Pro voldoet aan alle verwachtingen en meer. De bas gaat diep en is strak. Nooit heb ik tijdens films, games of muziek het gevoel dat het modderig of onduidelijk wordt. Tevens heb ik ook niet het gevoel dat ik die 3 extra Hz van de PB mis.

Na wat conservatief gespeeld te hebben met muziek, games en films was ik wel benieuwd hoe ver ik de riemen los kon laten. Dolby's Amaze trailer leek mij hier perfect voor. Die heeft en heerlijk bas segmet na een onweersbui. Liet ik nou net per ongeluk het volume hoog en Dynamic EQ (krikt de bas aardig teveel op moet ik zeggen) aan hebben staan. Nou, die riemen wil je wel wat vasthouden hoor! Alles stond letterlijk te trillen in huis.

Op het uiterlijk heb ik niks aan te merken. Normaal gesproken ben ik niet zo van zwarte speakers, maar voor deze subwoofer maak ik graag een uitzondering. Hij verstopt zich onopvallend in de hoek. De houtnerf breekt het zwart ook net even op en mocht je er toch visueel wat meer van willen genieten dan is de zwart-stoffen grill afneembaar en onthult zich de eveneens zwarte 12" driver.
Naar mijn kennis is SVS een zeer gerespecteerd merk in de subwoofer industrie en dat toont. De SB-1000 Pro levert strakke bas en hij komt in een lekker compact formaat. Muziek, gamen of films, naar mijn mening is dit een prima allrounder.

Heb jij ook een SVS SB-1000 Pro (Zwart)?

De auto stand-by knop zit er wel degelijk op. Dat is de middelste van de bovenste 3 knoppen. Geen minpunten meer dus 8-)
Mijn hemel je hebt gelijk. Kapot lopen zoeken naar die functionaliteit, maar kan blijkbaar geen labeltjes lezen :P Dank voor de tip!
Bedankt tikk3r voor je uitgebreide review.
Mijn twijfel is door jou weggenomen.
Nu nog ff sparen.
het is wel jammer dat de sub nu 100 euro duurder is geworden.
groeten Jan
Wellicht met black Friday ergens een leuke deal.
Ja dat is een goede tip>
bedankt
De app alleen al is alles waard, zeker als je veel verschillende bronnen en soorten muziek speelt.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.