1 review

EVGA GeForce RTX 3080 Ti FTW3 Ultra

€ 1.349,-
Specificaties Max. 1,8GHz • GDDR6X • 3x DP, HDMI - Bekijk alle specificaties

EVGA GeForce RTX 3080 Ti FTW3 Ultra Review

Aware_of_me 4 augustus 2021, 738 views Product gekocht

EVGA GeForce RTX 3080 Ti FTW3 Ultra

Snelle kaart die niet al te groot is. Stoot wel veel warmte uit. Core zelf wordt nooit te heet. Ook is de overclock-baarheid (disclaimer: bij mij) goed. ventilatoren gaan veel geluid maken naarmate de temperatuur de 70C passeert.

Pluspunten

• Snel
  • Goede OC'er
  • Dual bios (normaal en oc mode)
  • Gaat mooi samen met de HP Reverb G2 (VR!)
  • Een slot dikker dan mijn oude 1070 en maar een paar mm langer.

Minpunten

• Veel warmte (In de winter geen kachel meer nodig)
  • Kan veel geluid produceren
  • Duur (maar dat zijn ze allemaal)

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Snelle kaart, de core wordt over het algemeen niet te heet (nooit warmer gezien dan 84C) en in het algemeen straalt hij wel veel warmte uit. Genoeg om de kamer te verwarmen. De gehele case wordt hierdoor ook warm. Hij is daarnaast ook goed hoorbaar op vol vermogen. Doordat de kaart voor het gross van de games snel genoeg is, heb ik de core gelimiteerd op 69C. Hierdoor blijft de kaart nagenoeg onhoorbaar en blijft de warme lucht binnen de perken. Vanaf 70C ga je fans horen. De kaart klokt (bij mij) vaak prima over de 2000Mhz zonder temperatuur limiet. Met te temperatuur limiet ingesteld blijft deze stabiel op 1800+Mhz draaien.

Met deze kaart heb je genoeg hoofdruimte om het naar jouw wensen af te stellen. Wil je het volle vermogen benutten in stilte zal je over moeten op waterkoeling.

De kaart was kleiner dan ik had verwacht. Nog steeds een flinke jongen met een slot dikker t.o.v. van mijn vorige ASUS 1070. En maar een paar millimeter langer.

Heb jij ook een EVGA GeForce RTX 3080 Ti FTW3 Ultra?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.