Netgear Nighthawk Pro Gaming XR500

€ 219,-
Specificaties WiFi-ac • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

Netgear Nighthawk Pro Gaming XR500 Review

anub1s17 29 juli 2021, laatste update op 28 april 2022, 272 views Product gekocht

Netgear Nighthawk Pro Gaming XR500

op release/huidige firmware pure ellende, beta firmware lijkt tot nu toe naar wens te werken. als hij werkt is hij wel fijn, (mediaserver is leuk voor....een kleine verzameling maar begint al snel slecht te werken bij 5000+ bestanden)

Pluspunten

• style
  • wifi bereik
  • configuratie OS ziet er leuk uit

Minpunten

• crashed/herstart vaak
  • kan je verbinding gimpen

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
ik heb de router 2 jaar geleden in gebruik genomen ter vervanging van een oer oude netgear router waar de wifi gewoon niet meer acceptabel van was maar die in zijn ongeveer 8 jaar gebruik naar mijn weten nog niet 1x is blijven hangen of gecrashed is.

enter de XR500, hadden op het moment van vervangen problemen met ons ziggo modem waardoor het internet nu en dan wel weg viel. uiteindelijk wel geregeld dat het modem vervangen werd en ging er vanuit dat het probleem nu weg was...maar het leek erger.

regelmatig dat ik 5-10 min geen internet had terwijl ik wel de router kon aanspreken (dus ging er van uit dat dit ziggo problemen waren....hint dat was het niet). over de 2 jaren nog wat firmware updates gekregen en er op gezet in de hoop dat het de problemen verminderde (dacht dat het ziggo was maar kreeg me twijfels bij de router) maar tot 2 weken terug gewoon 1-10x geen internet op een dag, soms 5 min soms 30 min maar kwam altijd terug na het modem resetten (ahha toch ziggo? zou je dan denken....) nu had ik laatst vrij stond op geen internet...ugh kwam terug ffe 30 min op youtube filmpjes gekeken geen internet....had al gelezen dat er een tijd geleden een Druma OS 3.0 beta voor de router beschikbaar was en dacht het kan onmogelijk erger zijn.

1-10 crashes per dag.
me 300/30 verbinding kwam nooit boven 180/20.

tijd voor die beta te proberen en dan maar weer een vervelend telefoontje met ziggo over die 180/20 terwijl ik voor 300/30 betaal.

en met die beta firmware werkt hij al 2 weken helemaal perfect.
geen 1 crash, 300/30 verbindings snelheid (gelukkig dat ik ziggo niet weer had gebeld voor iets wat uiteindelijk me fancy nieuwe router zijn schuld was).

Update, beta firmware is uitgekomen deze werkte...oke... na een week of 3-4 begonnen de problemen weer en moest je een fabrieks reset doen voor alles weer in orde te krijgen....dus heb hem maar terug in zijn doos geduwd en heb me een Asus router gehaalt, loopt al 4 maanden aan een stuk door zonder crash, software ziet er wel ivm deze ouderwets uit maar is 100x stabieler dus het moet maar(al had deze toch wel sterkere antenne's).

Heb jij ook een Netgear Nighthawk Pro Gaming XR500?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.