Rolfstone Riva (Zwart)

€ 59,-
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Rolfstone Riva (Zwart) Review

DragonDude3010 22 juli 2021, 313 views Product gekocht

Rolfstone Riva (Zwart)

De Rolfstone Riva zijn goed gemaakte draadloze oortjes. Het zijn de prijs waard en van hoge kwaliteit met makkelijk te begrijpen gebruiksinstructies. Zeker kopen als het jouw eerste draadloze oortjes zijn 'om te proberen'.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Makkelijk te gebruiken
  • Lang batterijleven van oortjes, daarnaast ook onderweg oplaadbaar door het doosje
  • Geen merkbare Bluetooth vertraging
  • Prachtige geluidskwaliteit met bass
  • Zitten goed en stevig in de oren
  • Aanpasbare rubberen oor-dingetjes voor maximale comfort
  • Compact opbergdoosje

Minpunten

• Touch-controls zijn wat gevoelig, je kan perrongeluk dingen doen die je niet wilde doen
  • Doosje knippert tijdens het laden van de oortjes met een schijnend lampje, irriteert als je ze oplaad bij je bed

De Rolfstone Riva zijn mijn eerste keus als er een situatie komt waarbij ik mijn koptelefoon niet mag dragen.

Draadloos geluidsapparatuur heeft altijd een speciaal plekje in mijn hart gehad maar draadloze oortjes zou ik nooit iets voor mij vinden. Het bleek toen dat het op mijn werklocatie niet toegestaan is om beide oren bedekt te hebben, om het discomfort van het half-dragen van een koptelefoon oplevert heb ik de Rolfstone Riva als impuls gekocht.

Sindsdien hebben de Riva mij op geweldige wijze muziek bezorgd. Van liedjes met veel bass tot liedjes met rustige achtertonen, de Riva zal ze allemaal geweldig uitzenden zonder problemen. Alleen als je te veel apps open hebt op je telefoon lijkt de geluidskwaliteit te zakken.

De Riva lijken professioneel in elkaar gezet te zijn en voelen het tegenovergestelde van goedkoop. Het oplaaddoosje ook. Het voelt niet alsof je goedkoop Chinees plastic koopt maar echt goed apparatuur. Ik heb mijn Riva ontvangen zonder krassen of deuken of anders, komt waarschijnlijk omdat ze goed tegen stoten kunnen. Het doosje heb ik een of tweemaal van een hoogte van 3 meter op harde keukentegels laten vallen en alles werkt gewoon nog, ik merk geen verschil.
Hetzelfde geld voor de oortjes maar alleen heb ik daar nog geen incidenten mee gehad.

De Riva voelen geweldig in de oren als je de juiste rubber oor-dingetjes er op zet. Andere reviews beschrijven dat de Riva na een tijdje pijn gaat doen maar ik moet hier tegen in gaan. Ik gebruik mijn Riva 8 uur achter elkaar met de kleinste oor-dingetjes en heb nog geen enkel discomfort gevoeld. Daarbij op zitten de oortjes lekker stevig in de oren en blijven zelfs bij de meest heftigste knikken en schuddingen in de oor zitten.
Nu we het toch hebben over de tijden, de website van Rolfstone zegt dat één oortje zonder op te laden met de oplaaddoos achter elkaar 5 uur gebruikt kan worden. Dit lijkt meer 8+ uur te zijn, elke dag draai ik 8 uur dienst en nog geen enkel keer is de Riva uitgevallen, ik ben niet van oortje gewisseld.

Het enige lichtelijke negatieve aspect van de Riva moeten de touch-controls zijn. De touch-controls van de Riva zijn bedoeld voor meerdere functies; telefoon opnemen, pauze/play (muziek), volgende nummer, vorige nummer, geluid aanpassen, telefoon ophangen.
Omdat al deze functies op twee kleine gevoelige touch-pads moeten gebeurt het vaak dat wanneer je drie keer tikt, om een nummer over te slaan, dat je dan gewoon de muziek pauzeert. Of dat wanneer je het nummer wil pauzeren het niet wil pauzeren. Verder zijn de touch-controls goed, maar ik had betere innovatie verwacht voor deze prijs.

Dus ik moet concluderen dat de Rolfstone Riva de prijs totaal waard zijn! De perfecte eerste draadloze oortjes. Ik zou deze oortjes aanraden aan vrienden.

Is een van jouw kennissen geïnteresseerd in draadloze oortjes? Stuur ze een link naar de Rolfstone Riva, of koop ze als cadeau. In ieder geval, ze zijn perfect voor mensen die oortjes willen proberen.

Heb jij ook een Rolfstone Riva (Zwart)?

Niet geheel onbelangrijk:
Ik zou graag willen toevoegen dat de after sales prima zijn, bij Rolfstome. Ik heb wat probleempjes gehad en die werden keurig opgelost. Goede communicatie & binnen redelijke termijn.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.