1 review

Garmin Venu 2 Zwart (Zwart)

Specificaties Android compatibel en 49g - Bekijk alle specificaties

Garmin Venu 2 Zwart (Zwart) Review

jappo 13 juli 2021, laatste update op 16 juli 2021, 399 views Product gekocht

Garmin Venu 2 Zwart (Zwart)

Het horloge bevalt erg goed. Handige apps voor workouts van andere sporten (wedstrijdzeilen). Goed en mooi scherm met mooie Always-on watch fases. De slaaptracking van de Garmin VENU 2 is minder goed als die van de Fitbit Versa.

Pluspunten

• Scherm
  • Workout apps
  • Accuduur

Minpunten

• Relatief groot
  • Slaap tracking kan beter

Na lang wikken en wegen de overstap gemaakt van een Fitbit Versa naar de Garmin Venu 2.

Het horloge bevalt erg goed. De flexibiliteit om met apps workouts van andere sporten (wedstrijdzeilen) toe te voegen bevalt erg goed. Daarnaast is het scherm erg goed, de door Garmin meegeleverde watch faces zijn voor mij prima, zeker in de Always-on modus.

De manier waarop het menu werkt is redelijk intuïtief en je wordt goed begeleid naar welke knoppen wat doen.

Accuduur is prima, tijdens het douchen iedere dag even aan de lader en de batterij komt zelden onder de 50%.

Ten opzichte van de Fitbit is de manier waarop notificaties werken op de Garmin een hele vooruitgang. Mooi ook is dat je op het horloge kan aangeven als je notificaties van bepaalde apps niet wilt zien. Dat werkt erg intuïtief.

Hij is wel een stuk groter als de Versa. Daar heb ik me een klein beetje op verkeken. Hij past niet altijd goed onder de manchet van een overhemd.

De slaaptracking van de Garmin is minder goed als die van de Fitbit. Hij is vooral slechter in het bepalen wanneer je wakker bent, dit wordt vaak aangezien voor REM slaap.

Het horloge bandje geeft ook sneller irritatie. Mijn Fitbit Versa heb ik 3 jaar aan gehad met verschillende bandjes en daar heb ik nooit irritatie van gehad. De Venu geeft na 3 weken al irritatie. Toch maar even op zoek naar een ander bandje.

Heb jij ook een Garmin Venu 2 Zwart (Zwart)?