Vogel's WALL 3305 Vaste tv-beugel 40"-100"

€ 45,87
Specificaties Muurbeugel • maximale schermgrootte 100" - Bekijk alle specificaties

Vogel's WALL 3305 Vaste tv-beugel 40"-100" Review

_XipHiaS_ 4 juli 2021, 468 views Product gekocht

Vogel's WALL 3305 Vaste tv-beugel 40"-100"

Ik gebruik en monteer vaak een Vogel's TV beugel. Altijd blij met de kwaliteit en het handige klik systeem voor het hangen of ontkoppelen van een scherm. Dit keer ging het een beetje anders....

Pluspunten

• Handige manier van ophangen.
  • Beugel zoals gewend, Vogel's Kwaliteit.
  • Met de juiste schroeven hangt het zo.

Minpunten

• Als je echte schroeven gebruikt.
  • Schroeven vertragen je werk.
  • Alles opnieuw uitlijnen boren en vullen als je pech hebt.

Sinds kort had ik weer een TV beugel nodig en ging voor dit nieuwere model. Was even geschrokken van de reviews met afgebroken schroeven (er doen er meer de ronde dan alleen het onderstaande). Maar dacht dat het wel mee zou vallen of dat die persoon een groot formaat ratel doppenset gebruikt had en zonder 'gevoel' aangedraaid had.

Goed voorbereidt met kleine ringsleutel, om niet zomaar teveel kracht te kunnen zetten en een potje vet, leek alles gesmeerd te verlopen. Helaas, schroef nummer drie kreeg het benauwd en brak af waar de schroefdraad/tap begon!

Dit had ik nog nooit eerder meegemaakt, voorheen met de vorige set's kon ik altijd goed aandraaien, maar ik was hier nog slechts bezig met indraaien, halverwege de schroeflengte!!!

Heb toen maar even een schroef en plug van een voorgaande Vogel's TV steun gebruikt. Daarna het montagegat ernaast gebruikt (van de strip die je op de muur monteert, waar gelukkig een hele rij gaatjes op zitten) en daar een nieuw gat voor geboord. Dit om te voorkomen dat ik alles weer opnieuw moest gaan uitlijnen en boren.

De pluggen van Fischer zijn prima, de schroeven zijn dat zeker niet en ik betwijfel ten sterkste of die schroeven bij Fischer vandaan komen, want de kwaliteitscontrole op de schroeven is zowel van de fabrikant ervan als die van Vogel's zelf ver beneden pijl en niet wat we gewend zijn.

De rest van de set is verder prima en wat we gewend zijn, maar beter vervang je die schroeven even voordat je aan de gang gaat. En ohja, de meegeleverde waterpas is ook leuk speelgoed voor junior, want die kun je beter niet gebruiken.

Ik geef hem een 'Voldoende'. Ik heb deze voor €43 nieuw bij een bekende webwinken kunnen kopen en vind dat verder een prima prijs voor een Vogel's steun.
Maar met goede schroeven, zoals we normaal gewend waren en ook zouden mogen verwachten, had het Eindoordeel 'Uitstekend' geworden.
Vogel's, dit kan echt niet, moet er niet aan denken dat de boel afgebroken zou zijn met de TV er aan!!!

Heb jij ook een Vogel's WALL 3305 Vaste tv-beugel 40"-100"?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.