XFX Revo64 (5x SATA150 RAID, 64MB, PCI 32/66) Review

WhiteDog 6 juni 2006, 804 views

XFX Revo64 (5x SATA150 RAID, 64MB, PCI 32/66)

Pluspunten

• Geen drivers nodig
  • Zeer scherp geprijsd

Minpunten

• Geen software beschikbaar voor Windows x64
  • Snelheid beperkt door gebruik PCI bus

Beheerbaarheid Score: 3
Drivers en ondersteuning Score: 1
Ik wil iedereen graag waarschuwen om goed na te denken bij de aanschaf van deze kaart. De fabrikant van de chips (netcell) bestaat niet meer. De toekomst omtrent deze kaartjes is dan ook hoogst onzeker. Ik heb contact gehad met XFX in de US en die hebben me verteld dat ze momenteel geen nieuwe firmware en / of oftware kunnen aanbieden. Er is op dit moment GEEN software beschikbaar voor Windows x64. Verder zit alles wel goed in elkaar, dit kaartje is vrij uniek en hopelijk komt er nog een opvolger beschikbaar. Kies dit kaartje als je op zoek bent naar een veilig opslagsysteem voor thuis. zoek je snelheid, ga dan een duurder kaartje kopen...

Heb jij ook een XFX Revo64 (5x SATA150 RAID, 64MB, PCI 32/66)?

of het nou een goed advies is of niet:

waar is je review?

anders zal ik vragen om je post te laten verwijderen.

ps: Gebruikt onder besturingssysteem:

* Windows Server 2003 x64

en net zeg je dat hij niet wordt ondersteund door een x64 systeem :?
Waarom zou je deze survey willen weghalen? Misschien staat er niet de info in die jij zoekt, maar misschien dat anderen hier wel iets aan hebben...
Nou ja, het betreft eerder een review van de drivers (die er niet zijn) dan van het kaartje zelf. Die heeft ie immers gewoon niet kunnen testen (onder x64).

Of zie ik het nou zo krom? :)
De kaart werkt in elk OS. De kaart zelf is driverless. Je kan dus perfect alles doen vanuit de BIOS van de kaart.

De software om de kaart te monitoren (en die je waarschuwt als er bv. een disk kapot is) werkt niet onder 64-bit OS'en. Ik neem echter aan dat iedereen meteen graag even gewaarschuwd word als er wat mis gaat zodat je ook meteen kan ingrijpen :)
ik heb deze kaart zelf, en gezien hij onder alle besturingssystemen werkt is jou hele driver verhaal al overbodig. software draait inderdaad niet op een win64 OS, maar de hoeveelheid mensen die het hebben is erg klein.
blijkft het natuurlijk wel dat je zoals (ik heb gedaan) zonder problemen activity/fault led's :*) kan aansluiten en daardoor heel snel kan zien welke schijf kapot is.

het zou wel fijn zijn als je een review zou maken die ook nog een beetje hout snijdt. dus ook met een stukje over de kaarrt zelf en niet allen over hetgene schijven waar je je aan ergert.