Sony MDR-ZX110NA (Zwart)

€ 41,95
Specificaties On-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony MDR-ZX110NA (Zwart) Review

AxiMaxi 30 juni 2021, 128 views Product gekocht

Sony MDR-ZX110NA (Zwart)

Klein maar fijn, goede geluidsweergave (mits aangeschakeld), voldoende draagcomfort (beetje harde hoofdband). Aanrader voor in de kantoortuin (want in Zoom/Teams werkt hij ook, door de ingebouwde microfoon).

Pluspunten

• Goed geluid
  • Licht en opvouwbaar
  • Prima snoerlengte voor mobiel gebruik

Minpunten

• Hoofdband wat aan de harde kant
  • Ietwat kort snoer voor bureau/laptop-gebruik

Om de kantoortuin geconcentreerd te kunnen werken, maar ook om in het openbaar vervoer of het vliegtuig een beetje in m'n bubble te kunnen kruipen, zocht ik een onopvallende koptelefoon met noise cancelling. Niet een over-ear joekel die al het geluid dempt, maar gewoon eentje die subtiel wat rust op de oren geeft.

Deze Sony voldoet daar perfect aan. Mensen kunnen me nog gewoon aanspreken als ik achter m'n bureau aan het werk zit, maar de ruis van de airco valt weg en geroezemoes wordt onverstaanbaar (mits je niet al te stille muziek draait). In het vliegtuig werkt 't iets minder goed, daar is het geluid toch wat te hard voor en dan werkt een on-ear als deze Sony toch iets minder effect. Maar het is beter dan niks en zeker beter dan die prakdingen van het vliegtuig zelf.

De geluidskwaliteit is helemaal niet verkeerd, als je tenminste de noise canceling aanzet. Dan worden namelijk ook de bassen versterkt. Ter vergelijking: ik heb een BeyerDynamic DT770, ik stel goed geluid op prijs en deze Sony stelt niet teleur. De bassen zijn uitstekend, niet overheersend en het hoog heeft voldoende definitie. De overall curve is naar mijn gevoel redelijk vlak, terwijl je in deze prijsklasse toch vaak hebt dat het blikkerig klinkt met veel te veel mid. (eigenlijk zoals deze koptelefoon klinkt als hij uitgeschakeld staat).

Het snoertje is dun en soepel en voor mobiel gebruik net lang genoeg, maar voor thuisgebruik zou het een fractie langer mogen zijn. Was het 10cm langer geweest, had 't mobiel nog prima gekund en was het thuis nóg beter geweest. Nu trek ik 'm weleens strak als ik iets uit m'n tas pak of m'n pen van de grond moet rapen.
De haakse plug is wel prettig, zowel in de telefoon als in de laptop: kans op per ongeluk eruit trekken is klein en vanuit de zijkant van de laptop loopt 't snoer niet te breed uit.

Het klepje van de batterij (de hele zijkant van de rechter oorschelp) zit voldoende goed vast, het kost zelfs wat moeite om 't los te maken om de batterij te vervangen. Maar dat hoef je gelukkig maar weinig te doen. De batterij gaat enorm lang mee, ik weet vaak niet eens meer hoe lang 't geleden is dat ik 'm vervangen heb en gebruik 'm dagelijks minstens 1 à 2 uur (ook bij thuiswerken).

Ik gebruik 'm vrij intensief en zit er soms uren mee op m'n hoofd. Dat geeft bij warm weer soms wat jeuk aan de oren en bovenaan de oorschelp druk het een klein beetje, maar niks waar ik echt last van heb.

Heb jij ook een Sony MDR-ZX110NA (Zwart)?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.