Specificaties Small form factor, 2 interne bays - Bekijk alle specificaties

In Win BM639 Zilver Review

eyefly 28 augustus 2010, laatste update op 28 augustus 2010, 4.169 views

In Win BM639 Zilver

Pluspunten

• Mooi design
  • Compact

Minpunten

• Bijgeleverde casefan maakt veel lawaai

Kwaliteit voeding Score: 4
Mooie compacte kast met een stille voeding. De bijgeleverde 80 mm casefan is vrij lawaaierig, het is zeker de moeite waard om deze te vervangen door een stiller model. Dit moet dan wel een dun exemplaar zijn om naast het moederbord te passen (15 mm dik ongeveer). Zelf heb ik er gewoon een 60mm SilenX fan opgeplakt met montagekit, maar dat is een quick hack die niet iedereen zal waarderen. Stil is het wel.

De kast blijft bij laag toerental van de koeler goed koel. Ik heb er een passief gekoeld atom 330 bordje inzitten en de processortemperatuur blijft op ongeveer 50 graden op 30 % toeren.

Je hebt aan de zijkant in de kast een 3,5 " HDD bay, en aan de voorkant nog eens een 3,5" en een slim 5,25" bay. (je kunt ook er voor kiezen er een 5,25" full-sized bay van te maken, maar dan past er geen 3,5" device meer bij) Montage van de componenten verloopt soepel en de materialen van de kast voelen degelijk aan.

Heb je een actief gekoeld mobo, dan is er een limiet aan de hoogte van de koeler die je kan gebruiken. Het speelde bij mij niet, maar ik kon wel zien dat er niet teveel ruimte zat boven het bord en de bay voor de HDD/optische drive. Ook is de 24 pins voedingkabel naar het mobo aan de korte kant, dus bij een grote koeler zou dat ook een probleem kunnen zijn.

• Biostar 945GC-330 atom

Heb jij ook een In Win BM639 Zilver?

Hier een review waar ze ook power supply testen:

Ziet er niet verkeerd uit.

Verder is de fan dus redelijk stil volgens die review. Als je dus de 80mm fan uit de kast vervangt door een Nexus real silent of een Scythe dan heb je een hele stille combinatie.
Zou een i3 2125 gekoeld met een Big Shuriken 2 en verder alleen geheugen en een HDD (of SSD) de 8cm meegeleverde casefan overbodig maken?

Zijn fans op dit moment altijd via het moederbord in te stellen qua snelheid? Op het huidige (oude) moederbord van mijn ouders is dat namelijk niet mogelijk. Hun computer is aan vervanging toe en ik vind dit een erg interessant kastje. Ik zou dan wel de fanspeed van de fans op laag willen zetten omwille van de herrie. Maar dan moet ik wel een moederbord kiezen waarop het mogelijk is, niet dat ik het verkeerde moederbord aanschaf. :)
Heb je al eens gemeten hoeveel deze voeding verbruikt sleep/idle/full load? En weet je misschien hoe efficiŽnt hij is?
Ik ben van plan dit kastje te gaan kopen. is deze voedig sterk genoeg voor een core i5 2500 boxed i.c.m. GA-H67N-USB3-B3

iemand een idee?

reviews: Intel Core i7 2600K en i5 2500K: benchmarks
Ik ben zeer tevreden over dit kastje. ik heb er een I5-2500 met standaard koeler op een ASrock H67W-ITX bordje inzitten.

Het voedinkje is goed ontworpen en het rendement is best in class voor een ATX voeding.
Het kleine fannetje is uit als de voeding koud is. Bij het aanzetten gaat hij na enige tijd zo langzaamdraaien dat je hem bijna niet hoort.
Het eigen verbruik van de voeding is een kleine 10W.
Dit betekent dat als het MOBO 40W nodig heeft dat er 50W ingaat (80% rendement)

Met het ASrock bordje en 7600 Seagate HDD is het verbruik 30W (primair, dus uit het stopkontakt) in idle. Dit kan oplopen naar ruim 100W als er een CPU burn-in test draait (alle 4 cores 100% belast).Bij normaal gebruik komt dit nooit voor. Bij internetten of office gebruik kom je nauwelijks boven idle!
Ik heb er nu een Intel SSD inzitten. Het systeem verbuik is nu nog maar 25W.
Verbruik in power down 0.1W inslaapstand 1.5W. Uitstekend allemaal!

De standaard Intel koeler past nog net onder de DVD drive. Dit komt de luchtcirculatie niet ten goede. Waarschijnlijk heb je met een slim-line drive meer ruimte.

De case fan voldoet overigens uistekend bij mij. Ik kan de snelheid in de bios instellen.
Bij full speed laat hij zich duidelijk gelden maar op stand 1 (ca 800 toeren) is hij abs onhoorbaar!)

De voedingskabel is aan de korte kant maar paste bij mij precies. Ik hoefde hem niet boven de CPU koeler te laten lopen.
zou hier ook een normale PC card in kunnen passen?
bij de review van xbitlabs staat er alleen reduced size cards. maar ik moet een fullsize kaart er in kwijt...

De dikte van de kast is 11,5cm de kaart die ik heb is 9cm hoog (excl. dat pci bracket die zou ik af kunnen zagen etc..)
Mocht iemand er nog wat aan hebben: nee past niet. Ik heb deze kast als HTPC met een half height hauppauge TV kaart in. Ik heb even getest of ik er mijn HD5670 (single slot normaal full height kaartje) in kreeg: de kaart is net iets te hoog.
Als de kaart 9cm vanaf de bovenkant tot het mobo is gemeten moet het kunnen. bedenk dat de kaart op de connector staat en die hoogte komt erbij.
Het mobo staat ong 1 cm vanaf de bodem dus boven het mobo heb je krap 10cm.
(van binnen is de kast hoogstens 11cm)
Ik ben misschien van plan deze behuizing te kopen voor een NAS.
Zou het mogelijk zijn, met eventuele modificaties, om er twee 3,5" HD's in te krijgen?
Ja, dat gaat gewoon, zonder mods (gaten voor ophangen van 2 HDDs zijn voorzien) als je een gewoon ITX moederboard gebruikt.