ASUS TUF Gaming Z590-PLUS WIFI

€ 208,77
Specificaties Socket 1200 • ATX • Intel Z590 chipset - Bekijk alle specificaties

ASUS TUF Gaming Z590-PLUS WIFI Review

CarJunkyXL 28 juni 2021, laatste update op 28 juni 2021, 196 views Product gekocht

ASUS TUF Gaming Z590-PLUS WIFI

Pluspunten

• Featureset
  • Stabiliteit
  • Looks

Minpunten

• Fancurve lastig in te stellen, wordt ook niet (altijd) aangehouden

Layout Score: 5
Ik heb dit boord gekocht om mijn I7-11700K in te prikken. Bij de unboxing voelt het product zwaar en kwalitatief goed aan. Dit zal komen door de VRM heatsinks vermoed ik. De installatie manual is duidelijk en je weet zo welke aansluiting waarvoor is. Eenmaal alles in elkaar gezet en de pc gaf gelijk een teken van leven. Goed teken dus. Gelijk de BIOS ingedoken en dan wordt je overspoeld met opties. Nu ben ik een vrij doorgewinterde Tweaker en kom ik er wel uit, maar kan me zo voorstellen dat mensen geen idee hebben wat ze moeten doen. Een betere beschijving wat een optie doet zou dus fijn zijn.

Voor de rest ben ik nog geen tekortkomingen tegen gekomen en is het bord stabiel gebleken. Heb zelf BIOS 0820 erop gezet. Mijn CPU presteert conform specs als ik de cijfers van de synthetische benchmarks mag geloven. Dit is getest met Cinebench R20 en R23

Scores:
rnotep
R20:
Single: 611
Multi 5764

R23:
Single: 1550
Multi: 15878

De CPU wordt krijgt dus genoeg spanning om zijn boost aan te houden. Het is niet het goedkoopste Z590 moederbord, maar ook zeker niet de duurste. Prijs, prestaties, features en looks zijn in ieder geval de extra center tegenover de goedkope bordjes meer dan waard. Als ik tijd vrij heb ga ik zeker even kijken wat de overklok potentie van de CPU met mijn bordje is.

Heb jij ook een ASUS TUF Gaming Z590-PLUS WIFI?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.