LG UltraGear 32GN650-B Rood, Zwart

€ 279,-
Specificaties 31,5" • 2560x1440 (Quad HD) • 165Hz • VA • 1ms - Bekijk alle specificaties

LG UltraGear 32GN650-B Rood, Zwart Review

KnightSimon 26 juni 2021, laatste update op 26 juni 2021, 343 views Product geleend

LG UltraGear 32GN650-B Rood, Zwart

Een fraai scherm met goede kleuren en contrasten. Fijn scherm om mee te gamen. Het grootste nadeel is het gebrek van een usb-hub. Zoek je een grote monitor voor het thuiswerken, dan zou ik mogelijk voor een ander model gaan. Verder wat mij betreft een scherm met een goede prijs-kwaliteitverhouding.

Pluspunten

• Contrast en grijs/zwart-tinten
  • HDMI (2x) en DisplayPort
  • Mooie en stevige voet

Minpunten

• Geen PowerDelivery
  • Geen USB-hub

Wat een joekel van een scherm is dit! Beetje lastig testen met een 32 inch monitor, als je voorheen alleen 24 en 27 inch schermen gewend bent. Aan het formaat moest ik dus even wennen. Gelukkig durf ik wel iets te zeggen over de beeldkwaliteit, want hij vervangt mijn 24 inch TN-paneel en daarnaast werk ik nog met een 27 inch IPS-scherm. De QHD resolutie van 2560x1440 in dit VA-paneel blijkt zowel plezierig bij het werken als gamen.

Uitstraling
Het scherm ziet er kwalitatief uit, de voet heeft een mooi rood accent aan de onderkant, maar dit is bescheiden en valt niet enorm op. Wat mij ook positief opviel is de stabiele constructie van de voet en het schuifmechanisme voor de hoogte. Het is geen wiebelig scherm, maar het staat mooi stabiel. Met twee HDMI aansluitingen en een DisplayPort aansluiting kun je alle kanten op; zo zijn deze aansluitingen bij mij in gebruik voor de Xbox One, de laptop van mijn dochter (HDMI) en mijn eigen laptop (DisplayPort).

Pluspunten
Wat mij positief opvalt zijn de grijs- en zwarttinten, het contrast en de natuurgetrouwheid van de kleuren. Dit is zowel bij het gamen als bij het thuiswerken erg fijn. Bij het gamen zijn de presets via het snelmenu erg handig; daarmee wijzig je de instellingen makkelijk van FPS naar RTS bijvoorbeeld. Daarmee zet je helderheid en kleur in één keer naar een passend niveau voor die categorie. Dit scherm is voorzien van zowel G-sync en Freesync, waardoor de refresh-rate omhoog kan als je de videokaart in je pc of laptop een hogere verversing gaat sturen. In de praktijk heb ik deze hoge refresh-rates nauwelijks kunnen testen: mijn laptop is niet voorzien van een erg vlotte videokaart. En de Xbox heb ik weinig tijd voor gehad. Wel vind ik de hoge resolutie en het formaat erg fijn, bij het spelen van Civilization VI bijvoorbeeld kan ik daardoor veel meer van de wereld zien en dat voorkomt veel scrollen.

Tegenvallers
Ik mis bij dit scherm vooral dingen die ik voor mijn kantoorwerk / voor het thuiswerken fijn vindt. Zo heeft het scherm wel een neutrale preset en een 'vivid' preset die fijn zijn voor het thuiswerken, maar deze zijn niet via het snelmenu te bereiken. Je merkt aan dat soort kleine dingen dat het scherm echt op gamers is gericht. Het grootste minpunt vind ik echter dat het scherm niet is voorzien van een USB-hub met USB-C en PowerDelivery. Mijn andere scherm had dat wel en dan was ik daardoor met één kabel klaar en zat de rest van de randapparatuur aangesloten op de monitor. Zelfs de stroom kreeg de laptop dan via USB-C. Daardoor is het nu wel weer een kabelspaghetti geworden op het bureau.

Aanbeveling?
Voor het oude 24 inch TN-paneel wat ik had is dit scherm een meer dan waardige vervanger. Hij ziet er fraai uit, de kleuren en contrasten zijn dik in orde. Het grote formaat is even wennen en daarna wil je eigenlijk niets anders meer. Heerlijk om mee te werken en te gamen. Het grootste nadeel is het gebrek van een usb-hub. Zoek je primair een grote monitor voor het thuiswerken, dan zou ik mogelijk voor een ander model gaan. Verder wat mij betreft een aanrader.

Heb jij ook een LG UltraGear 32GN650-B Rood, Zwart?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.