1 review

Specificaties Slede-stofzuiger met 500W zuigkracht - Bekijk alle specificaties

AEG VX82-1-5DB Review

mcDavid 22 juni 2021, 750 views Product gekocht

AEG VX82-1-5DB

Geweldige stofzuiger. Echt fluisterstil en zuigt alles op (zelfs op lage standen)

Pluspunten

• Superstil
  • laag energieverbruik
  • extreem hoge zuigkracht
  • gebruiksvriendelijke steel

Minpunten

• hoge prijs

Energieverbruik Score: 5
Geweldige stofzuiger. Op de lage standen is hij echt onhoorbaar stil. Aangezien ik alleen ouderwetse stofzuigers van voor de EU-ecodesign gewend was, was het de eerste keer (in de winkel) echt onwerkelijk om een stofzuiger aan te zetten, maar niet te kunnen horen.

Op de hogere standen hoor je vooral de luchtstroming bij de zuigmond, maar je kunt bijvoorbeeld prima TV kijken en stofzuigen tegelijk zonder het volume van de TV harder te zetten. De zuigkracht is bovendien zo hoog dat 'ie bij ons altijd op een lage stand staat. De stofzuiger heeft ook een "auto" stand. Deze is gelijk aan de "max" stand, maar verlaagt de zuigkracht automatisch als hij zich vast zuigt (iets wat een veelvoorkomend probleem is door de hoge zuigkracht). Deze stand gebruiken we echter nooit omdat de stofzuiger op half vermogen al prima zuigt.

De steel is erg ergonomisch (ook voor langere mensen) en alle delen sluiten perfect op elkaar aan zonder speling of lekkende luchtstromingen. De universele zuigmond is prettig te sturen en zorgt dat je vuil op een harde vloer echt opzuigt ipv voor je uit duwt.

De slede is makkelijk te tillen door een groot uitklapbaar handvat, niet te zwaar en rolt soepel achter je aan.

Een verbruiksmeter gaf aan dat hij ongeveer 400W verbruikt op een gemiddelde stand, en ongeveer 600W op de hoogste stand.

Het enige grote nadeel van deze stofzuiger is de toch wel erg hoge prijs. We hebben daar bewust niet teveel naar gekeken, we wouden gewoon een goede stofzuiger. Het compleet ontbreken van stofzuigerlawaai motiveert goed om wat vaker te zuigen!

Heb jij ook een AEG VX82-1-5DB?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.