VanMoof Electrified S3 Review

TaSoulNewbie 20 juni 2021, laatste update op 20 juni 2021, 573 views Product gekocht

VanMoof Electrified S3

Het leek allemaal te mooi om waar te zijn: de S3. VanMoof is het slachtoffer geworden van het eigen succes. Kwantiteit leveren, maar kwaliteit van het eindproduct en klantenservice zijn ruim onvoldoende

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Kwaliteit software beneden maat.
  • Schakelfunctie autonoom waardoor tandwiel veel te verduren krijgt
  • Klantenservice onbereikbaar

Snel besteld voor redelijke prijs incl. voor-, en achterrek.
Levering:
Na 2 maanden kreeg ik het bagagerek. Enkele weken daarna kreeg ik een mail waarin ik gefeliciteerd werd met de ‘in ontvangstname’ van de fiets. Maar dat was voor niets. Ik had namelijk niets ontvangen. Na een uur in de telefonische wachtkamer werd het raadsel met enige moeite terzijde gelegd en werd een nieuwe fiets toegezegd. De fiets kwam. Enkele werken later ontving ik het rek.

Kwaliteit
Inmiddels is de fiets nog geen jaar oud, en vanwege de pandemie weinig gebruikt voor het werk woon verkeer.
De dop van het kick slot systeem is er al afgevallen. Drie weken eerder belde ik daarover. De dop is er nog niet. Maar dit probleempje is nog door de vingers te zien.
Toen kwam er een update voor de van Moof app.
De volgende dag kreeg ik meldingen van Err 16, Err 17 en Err 20. De batterij maakt geen contact meer met…? De fiets kan niet meer opstarten.

Klantensevice
Bellen met het bedrijf behoorde niet meer tot de mogelijkheid. het kan niet meer. Via automatisch gegenereerde mails wordt je van de link naar de app gestuurd en Visé versa… De instructies van de VanMoof E-doctor lossen het probleem niet op. Opnieuw mail gestuurd. Een meldings code is aangemaakt. In de mail wordt ik wederom verwezen naar de link en de E-doctor. De mail kan beantwoord worden wanneer het probleem met de fiets onopgelost is, maar een antwoord blijft uit.

Van een fietsenmaker in de buurt die sinds een aantal weken als servicepunt voor de van Moof is gestart hoorde ik dat het aantal van Moofs S3 in grote getalen binnen komt fietsen. Zelf repareren van de software problemen kan hij niet . Opsturen kan wel. Maar dan kun je er op rekenen dat je je fiets 6 tot 10 weken niet meer terugziet vanwege oplopende reparatie aanvragen die van Moof niet kan verwerken vanwege gebrek aan resources .

Heb jij ook een VanMoof Electrified S3?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.