1 review

Xiaomi Mi True Wireless Earphones 2S (Wit)

€ 49,-
Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi True Wireless Earphones 2S (Wit) Review

Akiaki 12 juni 2021, laatste update op 12 juni 2021, 759 views

Xiaomi Mi True Wireless Earphones 2S (Wit)

Prima setje oordoppen voor thuis of onderweg!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Accuduur
  • USB-C
  • Goedkoop
  • Mooi
  • Microfoon
  • Geluid tijdens oproepen en YouTube

Minpunten

• Firmware niet upgradebaar
  • Touchknoppen kunnen beter
  • Batterij-indicator op case ontbreekt

Ik was op zoek naar een nieuwe set draadloze oordoppen en stuitte zodoende op de Xiaomi Mi True Wireless Earphones 2S. Als vergelijkingsmateriaal heb ik de Huawei Freebuds 3 en de Samsung Galaxy Buds Live gebruikt.

Gebruik in praktijk
Ik heb de oordoppen in praktijk veel gebruikt voor het luisteren van YouTube-video's en telefoongesprekken te voeren.

-- Geluid
Het geluid klinkt écht heel goed en uit de oordoppen komt best wel een harde geluid als je het geluid op 100 procent zet. Fietsend met wind langs mijn oren kon ik de andere persoon zelfs prima verstaan. Wanneer ik thuis ben zet ik het volume op 50 procent, dit is meer dan voldoende.

-- Microfoon
De oordoppen beschikken over een dual-microfoon systeem. In praktijk, wanneer ik gesprekken voer, geeft men aan dat ik prima te verstaan ben. Zelfs als ik in de auto ben. Dit is voor de prijs wat je betaald voor het product heel goed te noemen!

-- Bediening
De oordoppen hebben de mogelijkheid dat je de spraakassistent kan oproepen, oproepen kan weigeren/accepteren en audio/video kan pauzeren. Ik merk op dat je best wel goed moet drukken(touch) om het gewenste resultaat te krijgen. Soms pakken de oordoppen niet direct de opdracht op om bijvoorbeeld een oproep te accepteren. Wellicht is dit in de toekomst te verhelpen met een software update.

De oplaadcase heeft één fysieke knopje waarmee je de batterijstatus van de case kan bekijken en waarmee je de oordoppen met een nieuwe toestel kan pairen. Dit werkt gewoon goed. Alleen had ik graag gewild dat de case ook beschikt over een lampje waarmee je de batterijstatus van de oordoppen zelf kan bekijken. Je kan de batterijstatus via de telefoon waarmee de oordoppen zijn gekoppeld wel opvragen. Verder gaat het pairen heel snel en als de case open is, worden de oordoppen ook direct aan de smartphone gekoppeld.

-- Pauze en Hervat-optie
Het is mogelijk dat wanneer je bijvoorbeeld een YouTube-videootje bekijkt, de video automatisch gepauzeerd wordt wanneer je minimaal één oordop uit jouw oor verwijderd. Dit gebeurd best snel. In feite is dit sneller dan de Samsung oordoppen. De Huawei oordoppen hebben deze functie ook, maar helaas heeft Huawei ervoor gekozen deze functie alleen beschikbaar te stellen voor haar eigen smartphonelijn. Heel jammer. Bij deze Xiaomi oordoppen is dit in ieder geval gelukkig niet het geval en werkt deze functie ook gewoon met mijn Samsung telefoon.

-- Batterij
De batterij van zowel de case als de oordoppen zijn uitstekend te noemen. De oordoppen gaan op één lading ongeveer 5 uur mee. En als je de oordoppen in je oor hebt liggen en ze dus in stand-by staan, gaan ze véél langer mee. De schatting van 5 uur heeft dus echt betrekking op het continu luisteren van audio/video. De accuduur van de Xiaomi oordoppen zijn beter dan die van de Huawei oordoppen. Via een USB-C kabeltje kun je de case en oordoppen opladen. Je kan ook de case draadloos opladen, dit laatste heb ik niet getest.

-- Firmware
Helaas is het niet mogelijk om de firmware van de oordoppen te upgraden. Dit is in ieder geval nu het geval. Dit heeft met de Xiao Lite app te maken, de app wil helaas niet met mijn oordoppen verbinden.

Prijs-kwaliteitsverhouding
Ik vind dat de kwaliteit van de oordoppen boven mijn verwachting presteren en de kwaliteit in positieve zin totaal niet in verhouding is met de prijs!

Heb jij ook een Xiaomi Mi True Wireless Earphones 2S (Wit)?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.