1 review

Huawei MediaPad T3 7 WiFi (1GB ram) 8GB opslag Grijs

Specificaties 7" • 1024x768 • 8GB • Android 6.0 - Bekijk alle specificaties

Huawei MediaPad T3 7 WiFi (1GB ram) 8GB opslag Grijs Review

LucW2 9 juni 2021, laatste update op 3 augustus 2021, 123 views Product gekocht

Huawei MediaPad T3 7 WiFi (1GB ram) 8GB opslag Grijs

Voor nu anno 2021, ideaal als Google Maps offline navaigatie of als mp3 speler, meer moet je niet willen.

Pluspunten

• Goedkoop op Marktplaats
  • Prima mp3 speler
  • Bruikbaar als offline nav voor Google Maps
  • opslag SD kaart

Minpunten

• Beperkt intern geheugen
  • Beperkt interne opslag
  • Camera is oldskool

Dit is een review anno 2021, ze zijn niet meer nieuw verkrijgbaar.
Review is gericht op tweede hands aankoop advies. Ook die reviews moet er zijn.

Ik heb iets met tablets, de één spaart postzegels en ik overjarige elektronica gadgets en daar is deze Huawei MediaPad T3, 7 inch met 1 gb ram geheugen, 8 gb interne opslag een uiterst beperkte tablet in zijn kunnen. Ze staan regelmatig op Marktplaats te koop, ik heb er twee gekocht, samen 30 + 40 = 70 euro incl. verzendkosten, meer zijn ze ook niet waard, ook al denken veel verkopers daar anders over, je kan er nu anno 2021 niet veel mee.

Ik heb met beiden een 64 GB sd kaart ingeplaatst, met muziek en wat opslag voor offline Google Maps kaarten en dan kom je nog precies uit waar deze nog goed in zijn, andere opties kan je vergeten, apps willen niet vlotten.
Ik gebruik de basic bluetooth Soundcore Q10 Life koptelefoon mee en zo vormen die twee een prima huwelijk.
Bij de eerste zat al een harde cover (foto 1, 2 en 3 ), voor de tweede heb ik via AliExpress er nog ééntje besteld (foto 6 ).

7 inch is ongeveer de helft van 10 inch (zie foto 1 ).

Waar kan je hem nog voor gebruiken?

De 'rode' heb ik in mijn motorhome blokhut staan, continu aan de oplader anders loopt deze binnen een dag leeg naar nul % Gebruik hem om muziek af te spelen als ik aan het sleutelen ben, gebruik daarbij een Soundcore Motion+ (foto 7 ) als bluetooth speaker of met de bt koptelefoon op de Anker Q10 (foto 4 ). Dat gaat prima, hou wel van een beetje bass en niemand heeft daar overlast van achter in de tuin in de blokhut. Gebruik hem ook om foto's te schieten bij het sleutelen, met mijn led hoofd lamp er bij zijn de foto's nog wel enigszins scherp, maar verwacht geen kwaliteit daarin.

De 'paarse' (zodra mijn Ali bestelling binnen is, zie foto 6 ) is voor offline navigeren als fietsnavigatie met Google Maps, heb daar een aangepaste beugel voor gemaakt met een Ram-mount klem. Maar dient ook in de slaapkamer als luisterbron voor 'met het oog op morgen' radio programma van NPO1 om 23.00 uur en ook die zit continu aan de lader, zelfde accu probleem. Gaat hij mee op de fiets, zit in het stuurtasje een dikke powerbank die hem wel aan de voeding houd.

Wil je ze voor iets anders gebruiken ... ga je teleurstellingen oplopen, het is Android 6 en in de tijd van toen, leuke instapper, sommige apps werken nog wel maar heeft tijd nodig. Genoeg gebruikt spul te koop waar intern geheugen 2 Gb is voor nog beetje redelijk vlot gebruik, 3 Gb ram is eigenlijk nu anno 2021 nodig voor vlot gebruik.

Update 12 juni 2021
Die handige cover om het tablet heen, heb ze voor alle tablets, ideale bescherming tegen vallen heeft ook zijn nadeel, de opening voor de aux is dan te nauw, de reguliere 3.5 mm jack plugjes passen niet meer, daar heb je op Ali, nog goedkoper dan een postzegel (foto 8 ) een verloop kabeltje met dunnere stekker voor en meer twee dubbeltjes extra voor andere verzendmethode nog redelijk snel binnen 3 weken, wist het al, had al meerdere besteld, komen altijd van pas, wie Sony bedrade koptelefoons heeft, snapt het, grootste min punt van Sony, door de hele wereld bekritiseerd in reviews dat het snoertje te kort is, doen ze niks op uit,

Update 3 augustus 2021
Heb ze inmiddels verkocht, voor dezelfde prijs als ik ze gekocht had, er kruiste een 10 inch Huawei MediaPad M3 lite voor 85 euro met wifi en 4G sim, heeft 3 gb ram en Android 6, is daardoor veel vlotter, ook als aanrader advies als je in budget klasse occasions wil gaan scoren.

Heb jij ook een Huawei MediaPad T3 7 WiFi (1GB ram) 8GB opslag Grijs?