Jewel Jade 8080 (P-M 715; 256MB; 40GB; combo; 15" TFT; geen OS) Review

Speed24 4 juni 2006, laatste update op 29 maart 2009, 165 views

Jewel Jade 8080 (P-M 715; 256MB; 40GB; combo; 15" TFT; geen OS)

Pluspunten

• Accuduur
  • Prestaties
  • Compleetheid van features

Minpunten

• Beeldscherm
  • Geluidskwaliteit

k heb deze laptop ook al een tijdje ( sinds feb. 2005 ), en ik ben er nog steeds zeer tevreden over.

Ik heb deze specificaties:
- 1.7 Ghz Pentium-M
- 1024 MB RAM
- Hitachi 60 GB 7200 rpm HD
- Toshiba CD&DVD+/- -writer
- 15" scherm, resolutie 1400x1050

De 3D kaart voldoet echt goed. Zoals inderdaad aangegeven is de ATi Radeon Mobility 9700 (128MB) nog goed voor nieuwe spellen. Meestal speel ik op 1024x768, wat uitstekend gaat. Oudere spellen gewoon op de optimale resolutie van 1400x1050.

Het scherm is inderdaad wat flets, dat merk je wel eens als hij direct naast een CRT staat. Zonder vergelijkingsmateriaal valt het niet zo op.
Van de kijkhoek heb ik geen last, als ik in m'n eentje er achter zit dan heb ik gewoon goed beeld.

Bij mij is helaas het switchje kapot waarmee je de wireless-verbindingn aan/uit kan zetten. Gelukkig kun je dit ook nog doen vanuit het EzButton-programma.
Verder ziet de case er ook nog goed uit, zelfs weinig last van krassen of beschadigingen. Dit terwijl ik de laptop vaak meeneem naar vrienden, de uni of werk.

Qua accuduur moet je er inderdaad 3.5 a 4 uur mee kunnen doen. Ik gebruik het programma Notebook Hardware Control om de instellingen van de laptop af te stemmen op batterij/stopcontact-gebruik, scheelt ook weer een half uurtje extra werken op de accu.

Verder is de laptop nog best wel compleet met WLAN, LAN, Firewire, USB2 (3 poorten), Tv-out, VGA-out, modem en parallelle poort.
Ik mis echt niks, het is gewoon een complete laptop.

Vooral de prijs is het voordeel. In de tijd dat ik de 8080 heb gekocht was het de meeste waar voor je geld.

Heb jij ook een Jewel Jade 8080 (P-M 715; 256MB; 40GB; combo; 15" TFT; geen OS)?