Raptoxx RT-450WV2.0, 450W (ATX12V 2.0) Review

Dust2Dust 3 juni 2006, 1.148 views

Raptoxx RT-450WV2.0, 450W (ATX12V 2.0)

Pluspunten

• Looks en prijs

Minpunten

• Het ding is absoluut niet geschikt voor een modern systeem door de lage amperages.
  • Niet beveiligd tegen overkill, hij brandt gewoon direct door op een piekspanningsmoment (aan- of uitzetten)

Prestaties en stabiliteit Score: 1
Aansluitingen Score: 3
Uitrusting Score: 3
Voeding nieuw gekocht op PC Discount in Hilversum (Hemelvaart 2006) Zag er goed uit, en een subjectiev criterium: Hij voelde lekker zwaar.

Voeding was onderdeel van een compleet nieuw te bouwen systeem (AMD X2 3800+, SLI verder niet veel bijzonders. Ik kreeg echter vaaf het begin af aan al Bios-peeps die iets vermelden over videokaarten, deze functioneerden echter goed en de D-bracket van mijn MSI-bord gaf ook na de full boot geen problemen aan. Echter corecenter en Everest gaven duidelijk aan dat iets niet lekker liep, een stevige test van nVidiatuner zorgde zelfs voor een mega soort van vastloper waarbij het loskoppelen van de voeding pas voor een oplossing zorgde.

Na installatie van een nieuwe koeler op mijn processor (zalman 7000b Cu.) bleken er bij herstart op eens ledjes op mijn asus extreme n6600GT videokaarten te zitten, die had ik in de vier dagen van draaien nooit gezien en zou ze met deze voeding ook nooit meer zien...'s Avonds (dag 5) begon het systeem moeilijk te doen, dus besloten het uit te zetten om de volgende dag verder te kijken:

Het systeem ging ook echt uit, geen fans die door bleven draaien helemaal niks, noppes nada meer.... Bios gereset, moederbord 24 uur zonder voeding etc. Voeding overgeplaatst naar andere PC: Ook niks, duidelijk dus voeding naar zijn kl*ten.

Gelijk maar een Enermax Liberty 500 met 20 Amp's op de 12 volt gekocht, deze zal het zeker trekken.

Les: 10 en 15 ampere op de 12 volt lijnen is echt veel te weinig voor een modern systeem, hollandse zuinigheid kost hierdoor geld. Dat een voeding zonder waarschuwing echt de geest geeft, is in mijn ogen echt belachelijk, er kan zonder veel moeite een zekering o.i.d. ingebouwd worden in dit soort apparaten. De voeding zou ook "beveiligd" zijn, ik vraag mij af waarvoor.

Bonnetje zoek, dus geen garantie...dan maar slopen en kijken waat er te redden valt...verbazing: de aluminium-look koelelementen/ribben zijn van Gietstaal, vandaar het gewicht :-) dat zo vertrouwd aanvoelde bij de aanschaf van dit ding.

Enige wat rest is een goede les en een uitermate stille en grote ADDA fan.

Heb jij ook een Raptoxx RT-450WV2.0, 450W (ATX12V 2.0)?

Ik vind deze review nogal oppervlakkig. Er mist nog heel veel informatie.

- Wat is jouw systeem config?
- Hoeveel ampere wordt er per voltage lijn geleverd?
- Wat zijn de volt waardes volgens de BIOS en met een programma gelezen?
- overgeklokt?
- etc.

Het is geen review, maar een beetje je frustraties uiten heb ik het gevoel :Z
De kwaliteit van het Nederlands gaat hier ook wel achteruit zeg. :)

Het is ook handig om de titeltjes over te nemen dat is overzichtelijker.
huh...waar is nu mijn reply op ly zijn verhaal??/ een uurtje of twee geleden was tie der nog
Ik heb deze voeding (alleen dan de 1.3 versie niet de 2.0 zoals hier) ook, maar ik heb er geen problemen mee, ook een wat minder zwaar systeem denk ik.
*Intel pentium 4 530
*Ati Radeon x1600 pro (agp)
*2 x 512MB Geheugen pc3200 @ 400Mhz
*MB Asus p5p800
*HD Maxtor 6L160M0 160GB
*HD Merk onbekend 40 GB
*Lite-on DVD brander
*Samsung DVD-reader/CD-Brander
*Verder op mijn processor een arctic freezer 7
*En nog een belkin Pre-n Pci kaart
Ook de dure en kwaliteits voedingen hebben rond de 15 A op hun 12V rail. ;)

Ik denk dat dit een geval van pech was. Maar RaptorXX is idd en goedkoop en niet echt bekend merk. Toch denk ik dat dit misschien 1 op de 100 gevallen met hetzelfde soort systeem is.
Ik heb een review van deze voeding gevonden. en ze zijn er zeer over te spreken.

Quote:

Ik vind deze review nogal oppervlakkig. Er mist nog heel veel informatie.

- Wat is jouw systeem config?
terug te vinden in mijn profiel/gallerie
- Hoeveel ampere wordt er per voltage lijn geleverd?
zoals ik al aan heb gegeven 10 en 15 ampere op de 12 voltlijnen, zoals je wilt 22 op de 3 volt, 21 op de 5 volt en 0,3 op de -12 volt.
- Wat zijn de volt waardes volgens de BIOS en met een
programma gelezen?
voltages waren redelijk stabiel behalve op de 5 volt, volgens everest en Corcentre lagen deze laag, bios niet gecheckt. Dit soort gegevens zijn verder niet te meten met een dode voeding, lijkt me.
- overgeklokt?
niet overgeklokt
- etc.

Het is geen review, maar een beetje je frustraties uiten heb ik het gevoel

Het lijkt mij dat wanneer een apparaat het onder normale omstandigheden begeeft dat het een ondeugdelijk apparaat betreft en dat het dan een menselijke reactie is dat iemand enige vorm van frustratie aan de dag legt. Overigens is het aan een ieder te bepalen wat hij/zij als review ziet, ik heb mij zo hier en daar zelfs nog positief uitgelaten over de Raptoxx.... verkoop je die dingen ofzo?

Is je zucht om aanvullende informatie hier mee bevredigd?
terug te vinden in mijn profiel/gallerie
Ja, leuk..over een paar maanden oid koop je nieuwe hardware en ga je je profiel aanpassen. Met als gevolg dat de review niet meer klopt.
verkoop je die dingen ofzo?
Nee, maar ik stel het zeer op prijs, als de product survey een goede kwaliteit aanbiedt.