Xiaomi Roborock S5 MAX Wit

€ 372,-
Specificaties Robot-stofzuiger met 180 minuten batterijduur - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Roborock S5 MAX Wit Review

DaveyJane 31 mei 2021, 451 views Product gekocht

Xiaomi Roborock S5 MAX Wit

Na een jaar nog geen moment spijt gehad. Gaat gemakkelijk om met lange (huisdier) haren. Elke kamer is te customisen via de app. Neemt het grootste deel van het stofzuigen van je over, maar je zal wel zelf hoekjes/onder kasten moeten blijven doen.

Pluspunten

• Lange (huisdier) haren geen probleem.
  • Heeft eigen app, maar is ook te koppelen aan XiaoMi Home.
  • Aparte kamers instellen
  • No-Go zones in te stellen
  • Zuig/Dweil kracht in te stellen per kamer
  • Dweil opties
  • 'Stille' opties voor huisdieren.
  • Herkent trappen

Minpunten

• Dweilen is matig
  • Reservoir frequent legen/schoonmaken
  • Kabelvreter
  • Komt niet in hoekjes/onder lage kasten

Ik zocht een stofzuigrobot die diverse ondergronden kon hebben EN met mijn lange (huisdier)haren overweg kon. Ik heb hem slechts een aantal keren moeten 'ontharen' in het jaar dat ik hem nu heb. Waar je met een handig bijgeleverd mes/borsteltje aan de slag moet om (vooral mijn lange haren) uit de borstel/wielen te trekken.

Dweilen doet hij ook, maar grondig is het niet, de vloer krijgt een lik(je) water. Ook mag je geen schoonmaakmiddel in het reservoir doen, dit vind ik best wel jammer. Je kan de dweilfunctie wat op weg helpen door de mat van te voren al nat te maken (met evt schoonmaak middel). Hij moet nog wel eens op gang komen.

Het reservoir is klein/gemiddeld en ik maak het eigenlijk na elke ronde leeg maar haalt makkelijk een klein appartement zonder vol te raken. Over de batterij heb ik ook weinig op te merken, mijn bescheiden woning haalt hij makkelijk voordat hij leeg dreigt te raken.

De app is toch wel heel erg goed, deze komt apart, maar als je de stofzuiger linkt aan Xiaomi Home komt deze te vervallen. De app alleen of onder Xiaomi Home hebben exact dezelfde functionaliteiten. De opties zijn gigantisch. Je kan per kamer instellen wat hij moet/kan doen. De zuigkracht, dweilkracht, welke zones hij niet mag komen, je kan specifieke kamers selecteren of je laat hem met 1 knop door het hele huis gaan, of je stelt dagelijkse vaste routines in.

Zijn er dan dingen wat hij niet kan? Jazeker. Hoekjes komt hij niet bij, en lage kasten ook niet. Ook laat ik hem vaker een rondje in de badkamer doen (waar de kattenbakken staan), ondanks dat hij veel oppikt slaat hij regelmatig toch nog wat kattengrit weg. Ook kabels is dit ding geen fan van evenals kleine (harde) objecten, zorg er dus voor dat de vloer is 'opgeruimd'.

Al met al als je een t*ring hekel hebt aan stofzuigen is dit apparaat elke cent waard.

Heb jij ook een Xiaomi Roborock S5 MAX Wit?